Wikia

Fantasypedia

Śmierć (Świat Dysku)

Dyskusja0
320stron na
tej wiki
Kosiarz.jpg

Śmierć w "Kosiarzu"

Występuje we wszystkich książkach o Świecie dysku z wyjątkiem Wolnych Ciutludzi. Jest głównym bohaterem książek Mort, Kosiarz, Muzyka duszy i Wiedźmikołaj.

Przedstawiany jako szkielet w czarnym płaszczu, z dwoma, przenikliwymi, niebieskimi oczami, dającymi wrażenie patrzenia w galaktykę. Jego atrybutem jest kosa, którą zabiera życie, miecz dla wyjątkowych ludzi i klepsydra ofiary. Po magów zawsze przychodzi osobiście. Potrafi podróżować w czasie i między wymiarami. Jego głos przypomina rozbijane kamienie.

Mentalność Śmierci

Śmierć mimo "daru" od bogów i swojego znaczenia, chce bardzo przypominać człowieka. Ma swój własny świat, dwór i ogród, który tworzył z myślą o córce. Jednak Śmierć nie zna ludzi lepiej niż na chwilę przed zgonem, dlatego wymiar ten stworzony jest groteskowo (np. jedynym kolorem w świecie Śmierci jest czerń... w różnych odcieniach, a wszystkie przedmioty mają deseń w czaszki i kości). Jego pamięć jest dosyć nietypowa, ponieważ pamięta to co było, jest i będzie, a co więcej mówi "Pamiętam, jakby zdarzyło się jutro".

W Morcie pokazuje swoje zamiłowanie do sztuki kulinarnej. Wyrusza również poznać rozkosze śmiertelników: wędkowanie, pracę, pijaństwo i zabawę.

Wykrzyknik.pngUwaga! To jest tylko zalążek artykułu. Jeśli możesz, rozbuduj go.

Więcej od Wikii

Losowa wiki