FANDOM

Profesor Albus Persiwal Wulfryk Brian Dumbledore,(ur. 1881, zm. czerwiec 1997 r. na Wieży Astronomicznej) — wybitny czarodziej półkrwi. Był posiadaczem wszystkich trzech Insygni Śmierci oraz największym czarodziejem XX wieku. Odznaczony Orderem Merlina I Klasy i uwieczniony na kartach z Czekoladowych Żab. Dumbledore pełnił wysokie stanowiska takie jak Naczelny Mag Wizengamotu oraz Najwyższa Szycha Międzynarodowej Konfederacji Czarodziejów.

Gg

Dumbledore był dyrektorem Szkoły Magii i Czarodziejstwa w Hogwarcie i zarazem najpotężniejszym czarodziejem swoich czasów (tylko jego lękał się Lord Voldemort). Albus został mianowany dyrektorem szkoły po odejściu na emeryturę Armando Dippeta. Wcześniej Dumbledore nauczał transmutacji. Posiadał feniksa - Fawkesa. Kształt feniksa miał też jego patronus. Był zalożycielem Zakonu Feniksa w czasie pierwszej wojny czarodziejów, powstał on do walki z Lordem Voldemortem. Zakon został zawieszony po zniknięciu Czarnego Pana, a po jego odrodzeniu reaktywowany. Albus jest znany z prac alchemicznych z Nicolasem Flamelem i wynalezienia dwunastu sposobów wykorzystania smoczej krwi. Miał doskonałe poczucie humoru i nie przejmował się złymi opiniami na swój temat. Lubił muzykę kameralną i kręgle. Nie przepadał za fasolkami Bertiego Botta, ponieważ w młodości trafił na fasolkę o smaku wymiocin. Jego ulubiona konfitura miała smak malin.

„Myślisz, że umarli, których kochaliśmy, naprawdę nas opuszczają? Myślisz, że nie przypominamy sobie ich najdokładniej w momentach wielkiego zagrożenia? Twój ojciec żyje to tobie, Harry, i ujawnia się najwyraźniej, kiedy go potrzebujesz. Bo jak inaczej mógłbyś wyczarować tego właśnie patronusa? To był przecież Rogacz.” —Dumbledore

Wygląd

Dumbledore miał długie, w młodości kasztanowe włosy. Na świat patrzył niebieskimi oczami zza osadzonych na haczykowatym nosie okularów-połówek. Jak twierdził, blizna na jego kolanie była dokładnym planem londyńskiego metra

Więcej z Fandomu

Losowa wiki