FANDOM

Alien vs Predator – seria crossoverów opowiadająca historię
Beznazwyseudtyudet
pojedyńków dwóch ras istot obcych - Predatorów (Yautja) oraz Alienów (Xenomorph).

Początki AvP

Za pierwszy crossover AvP (często stosowany skrót nazwy Alien vs Predator) często uznaja się scenę z filmu Predator 2, w której ukazane są trofea jednego z kosmicznych łowców - wśród czaszek różnych stworzeń dostrzec można też Xenomorpha. Jest to pogląd błędny, gdyż już rok przed premierą filmu, w 1989 roku firma Dark Horse Comics wydała komiks zatytułowany Alien vs Predator, opowiadający historię safarii Predatorów polujących na Obcych oraz niefortunnie wplątanych w tę akcję ludzi.

Dzisiaj Universum AvP to kilka gier komputerowych, komiksy, książeki i dwa filmy.

Opis fabuły

Antarktydzie naukowcy odkrywają tajemniczą świątynię z naściennymi hieroglifami i kalendarzem niezwykle podobnym do tego, jaki można odnaleźć w świątyniach Azteków. Budowla ta została wzniesiona przez ludzi żyjących tysiące lat przed naszą erą. Jej celem było oddawanie hołdu oraz zaspokajanie chęci nieustannego polowania rasy łowców, którą ludzie ci uznawali za bogów. Kontrolę nad badaniami i penetracją znaleziska przejmuje potężna korporacja Weyland (nawiązanie do korporacji Weyland-Yutani, która zamierzała w tetralogii "Obcy" zdobyć okaz Ksenomorfa i wykorzystać do badań). Do pracy wynajmuje archeologów, paleontologów, ale także ekspertów od lingwistyki i broni. Na miejscu grupa odkrywa imponującą piramidę, będącą prawdopodobnie dziełem obcej cywilizacji. Podejrzenia wkrótce się potwierdzają, gdyż przybysze nieświadomie budzą z letargu królową Obcych. Po przebudzeniu zaczyna znosić jaja, które zostają przetransportowane do komnaty ofiarnej, wykluwają się z nich młode które atakują przebywającą tam część ekipy. Na Ziemię, ku nowo odkrytej świątyni, przybywa także ekspedycja Predatorów, którzy muszą zdobyć trofea (głowy) czających się tam obcych (swoisty obrzęd, mający udowodnić ich dojrzałość jako wojowników i członków ich społeczności).

Więcej z Fandomu

Losowa wiki