FANDOM

Arivald z Wybrzeża (niegdyś Penszo) - postać stworzona przez Jacka Piekarę i główny bohater serii opowiadań Ani słowa prawdy.

Arivald jest magiem - samoukiem. Niegdyś służył jako najemnik (a także bard i poeta) w krasnoludzkiej armii. Dzięki swojemy sprytowi i dużej sile, zyskał sobie wielu sprzymierzeńców. Na jego kolanach skonał krasnoludzki król, podczas bitwy z morribońskimi elfami. Wywiódł resztki jego armii z bagien w Zgniłym Lesie. Później przyłączył się do wędrownego maga z Silmaniony - Tajemnego Bractwa, zrzeszającego czarodzieji. Ów starzec, zaciekawiony opowieściami Pensza o wojnie krasnoludów z elfami i Wiedźmiarzami, pozwolił mu iść za nim. Zmarł jednak nagle, zostawiając awanturnika na sam z kłopotami. Penszo przygarnął jego różdżkę i kulę, oraz Księgę Czarów, która napisana byłą w języku znanym bardowi. Wkrótce przyjął imię Arivalda i z uporem, zaczął uczyć się magii. Później przeniósł sie na Wybrzeże, gdzie pomagał tutejszym mieszkańcom w codziennym życiu. Gdy Bractwo dowiedziało się o jego istnieniu, natychmiast został do nich przyjęty. Od tego czasu, życie tam gwałtownie się zmieniło.

Arivald różnił się od innych magów. Był wesoły, pogodny, serdeczny i życzliwy, dzięki temu szybko zyskiwał sobie przyjaciół. Zaskakiwał tym samym, nawet przywoływane demony (tradycyjny mag był zimny, wyniosły i wzgradliwy). Miał twardą głowę i nie stronił zarówno od piwa, jak i krasnoludzkiego spiritusu - najsilniejszego alkoholu. Często używał mięśni, co ratowało go przed niemiłymi wypadkami. Natomiast jego spryt przybrał miano legendy. Podróżował często, ponieważ twierdził, że człowiek świat najlepiej poznaje przez wędrówkę. Początkowo doprowadzał tym samym, do irytacji Wielkiego Mistrza, ale w końcu wszyscy do tego się przyzwyczaili.

Przygody Arivalda

Czarodziej, z racji swojego zamiłowania do podróży i pomocy, często wpadał w tarapaty (bądź też to kłopoty znajdywały jego). Pierwsza poważniejsza akcja pojawiła się w momencie, gdy danskarscy piraci z Hrenwigiem Wilkiem na czele próbowali zdobyć Wybrzeże. Arivald wykorzystał dystans piratów wobec magów. Robiąc kukły-wojowników, którzy zdawali się być prawdziwymi rycerzami, doprowadził do buntu na statku i zawrócenia piratów. Innym razem zyskał sobie szacunek Bractwa, gdy pomógł czołowym magom w wydostaniu się z pułapki Dagolara. Pieśni zaczęto o nim śpiewać, gdy pozbył się "Cudaka" z Cudakowego Lasu. Został wówczas uznany za pogromcę smoków (w rzeczywistości była to tylko iluzja). Potrafił pozbyć się wampira, a także pomóc trzem czarodziejkom. Dzięki niemu też nie doszło do katastrofy związanej z jaszczurzym magiem z innego wymiaru. Dodatkowo przyjął go do Bractwa. Niebezpiecznie wyglądała przygoda w krasnoludzkich kopalniach. Aura była tam bardzo zagęszczona i każde użycie zaklęcia mogło się źle skończyć. Arivald utknął tam z krasnoludzkim przyjacielem i był zmuszony przywołać demona. Przybył, ale o wiele potężniejszy (dotychczas występujący tylko w książkach). Czarodziej tylko dzięki swojemu sprytowi nie pozwolił na śmierć swoją i towarzysza. Oprócz tego pomógł wiedźmom, jako pierwszy mag na świecie. Spenetrował również tajemne królestwo wiedźmiarzy. Dzięki niemu przestało zagrażać im niebezpieczeństwo.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki