FANDOM

Cormyr
Stolica Suzail
Ustrój polityczny monarchia
Głowa państwa księżniczka Alusair Obarskyr
Populacja 1 360 800
Język chondathski

Cormyr to fikcyjne królestwo ze świata Zapomnianych Krain, położone na Ziemiach Centralnych. Państwo wzorowane jest na średniowiecznej Francji oraz innych krajach zachodniej Europy.

Administracja

Królestwem od czasu założenia rządzi ród Obarskyrów, wspierany przez królewskich magów. Niżej w hierarchii znajduje się szlachta, podzielona na wiele obozów, ale lojalna wobec władcy. Wojenni Czarodzieje, wierni słudzy królestwa, zażegnują spory między szlachtą oraz królem. Najliczniejszą warstwę społeczną stanowi prosty lud.

Aktualnie panującym królem jest Azoun V, jednak ze względu na to, iż jest on dzieckiem, krajem włada jego ciotka, Alusair Obarskyr. Doradza jej zaklinaczka Caladnei.

Historia

Cormyr założono w Roku Otwierających się Drzwi (26 roku RD). Jego pierwszym władcą był Faerlthann Obarskyr, syn Ondetha. Od czasu powstania królestwo podbiło państwa Esparin i Orva. Złote lata Cormyr przeżywał za panowania króla Azoun V, konorowanego w 1336 roku. Zasiedlono wtedy zachodnie rubieże oraz zawiązano pakt z Dolinami. W Roku Milczącej Harfy (1371 RD) kraj został zaatakowany przez armię orków i goblinoidów dowodzonych przez czerwoną smoczycę Nalavarauthatoryl. Atak został odparty, śmierć jednak poniósł król, najlepsi żołnierze oraz magowie. W tym samym roku na tronie zasiadł bieżący władca.

Armia

Cormyr posiada świetnie wyszkoloną armię, zwykle nazywaną Purpurowymi Smokami. Liczy ona około 13 tys. żołnierzy.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki