FANDOM

Drizzt-m.gif
Drizzt Do'Urden – mroczny elf wykreowany przez R. A. Salvatore. Drizzt od dziecka sprzeciwiał się obyczajom, jakie panują w jego rodzinnym mieście Menzoberannzan. Uciekł, aby wieść życie na powierzchni Faerunu.

Dotychczas poświęcono mu 17 książek. W Polsce wydało je wydawnictwo ISA.

Drizzt znalazł na powierzchni kilku przyjaciół. Najważniejsi z nich to: krasnolud Bruenor Battlehammer, ludzka kobieta Catti-brie, barbarzyńca Wulfgar i niziołek Regis. Jednak szybko okazało się, że Drizzt posiada również wielu wrogów. Największym z nich jest skrytobójca Artemis Entreri, który podobnie jak Drizzt jest mistrzem w walce bronią białą.

Drizzt Do'Urden jest też wspaniałym fechmistrzem. Doskonale posługuje się on dwoma sejmitarami.(Błysk i Lodowa śmierć) Jego oburęczność odkrył niegdyś Zaknafein. Jak się potem okazało - jego ojciec, który był w Menzoberannzan uważany za najlepszego szermierza.

Gdy Drizzt wyszedł na powierzchnię spotkał niewidomego tropiciela Montolia DeBrouchee. Dopiero po licznych wędrówkach udało mu się spotkać Catti-brie, a następnie całą resztę przyjaciół.

Postać z D&D
Imię Drizzt Do'Urden
Dom Dolina Lodowego Wichru, Menzoberranzan, Mithrill Hall
Płeć Mężczyzna
Rasa Dark Elf (Mroczny Elf)
Klasa Wojownik/Tropiciel/Barbarzyńca
Charakter Chaotyczny dobry
Wiek ok. 70 lat
Świat Forgotten Realms
Wykrzyknik.pngUwaga! To jest tylko zalążek artykułu. Jeśli możesz, rozbuduj go.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki