FANDOM

Elf

Elf

Niesmiertelne stworzenia o nadprzyrodzonej mocy.

Historia

Po raz pierwszy pojawiły się w mitologii nordyckiej po nazwą Alfów. Po przywództwem Freya (jego trzej doradcy i przyjaciele byli Alfami - Skirnir, Byggwir i Beyla) oraz swego króla (nazywanyego Erlkönig lub Alfem) zamieszkiwali Alfheim.

Opis

Stworzenia te wywodzą się z mitologii germańskiej i skandynawskiej. Z początku uwazane za bożki piękności, natury, płodności. Są przedstawiane w różny sposób. Czasem jako małe postacie ludzkie ze skrzydłami, przypominające wzrostem motyle. Czasami zaś jako leśni wojownicy, bardzo przypominający ludzi, o smukłej sylwetce. Zazwyczaj noszą przy sobie łuk i strzały. Sa strażnikami natury. Jako stworzenia nadprzyrodzone zaliczają się do nieśmiertelnych.

Charakterystyczne cechy elfów

Elfka..
  • spiczaste uszy
  • olśniewająca uroda
  • piękny głos
  • nieśmiertelność
  • długie, blond włosy
  • władza nad przyrodą i naturą
  • zdolności uzdrowicielskie i magiczne

Rasy elfów

W świecie są rozpoznawane dwie rasy elfów; Mroczne Elfy i Elfy Światła. Mroczne Elfy uznane zostały, jako wygnane, gdyż posługiwały się czarnymi mocami, które wykorzystywały przeciw innym stworzeniom. Elfy Światła likwidowały tamte i siały na świecie pokój.

RPG

Elfy wystepują w wielu systemach RPG, np.:

Zazwyczaj mają doskonałe zdolności władania mieczem i łukiem, są niesmiertelne, zwinne.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki