FANDOM

Fallout 2 - jest kontynuacją najpopularniejszej gry post-apokaliptycznej cRPG. Uważana za najwybitniejszą w swoim gatunku. Podobnie jak poprzedniczka i ta czerpie z wielu słynnych powieści SF. Oferuje niezliczone możliwości wyborów, co ma konsekwencje w fabule.

Fabuła

Akcja toczy się znów w USA, dokładnie na terenach stanów Kalifornia i Nevada w ok. 2241 roku (80 lat po wydarzeniach z pierwszej części). Bohater z Vault 13, mimo bohaterskich czynów, został wypędzony przez nadzorcę Krypty. Po czasie tułaczki zakłada wioskę Arroyo, gdzie też rozpoczyna się fabuła gry. Główną postacią jest potomek Przybysza z Krypty (Vault Dweller). Ma za zadanie odnaleźć GECK - Garden Eden Creation Kid (w polskiej wersji - Generator Ekosystemu Cudownej Krainy). W czasie wykonywania misji spotyka na drodze wiele nowych zadań. M.in. pomaga Ghoulom w naprawie elektrowni jądrowej, pomaga Bractwu Stali i walczy z bandami łowców niewolników. Natyka się też na organizację "Enklawa", która będzie miała dla bohatera duze znaczenie.

Miejsca

Miejsca obecne w Falloucie 2:

Random Encounters

To co zrewolucjonizowało grę, to tzw. losowe zdarzenia. Często humorystyczne i odnoszące się do kultowych seriali (Star Trek), czy książek (Autostopem przez galaktykę). Spotykamy je w różnych miejscach na mapie.

  • Cafe of Broken Dreams - w tej kawiarni spotykamy modele postaci z Fallout 1, wraz ze słynnym psem Dogmeatem.
  • Król Artur i rycerze okrągłego stołu - wszyscy są w zbrojach wspomaganych z Bozarami w rękach. Poszukują świętego Graala - granatu ręcznego, najpotężniejszej broni w grze, ostatecznie pojawiającej się dopiero w patchu. Motyw z Monthy Pythona.
  • Tajemniczy portal - którym bohater cofa się w czasie i trafia do Krypty 13.
  • Rozbity statek ze Star Treka wraz z załogą.
  • Blaszany drwal w zardzewiałej zbroi.
  • Stado dzikich braminów.
  • Zabity wieloryb z doniczką z kwiatami - motyw z "Autostopem przez galaktykę".
  • Rozstrzelanie przez szefa tajnej policji Franka Horrigana całej rodziny.
  • Unwasted Villagers bijący człowieka podającego się za spammera - motyw z pierwszego forum o Falloucie, gdzie użytkownicy prowadzili utarczki ze spamerem.
  • Most Śmierci - żeby go przejść należy poprawnie odpowiedzieć na pytania strażnika, w przeciwnym razie bohater ginie.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki