FANDOM

Geralt z z Rivii Znany z twórczości Andrzeja Sapkowskiego wiedźmin. Główny bohater zbiorów opowiadań Ostatnie Życzenie, Miecz przeznaczenia oraz Sagi o Wiedźminie.

Biografia

Geralt z Rivii, zwany także Białym Wilkiem lub Gwynnbleidd w starszej mowie, był synem czarodziejki Visenny. Matka oddała go na wychowanie wiedźminom z Kaer Morhen. Geralt pomyślnie przeszedł wszystkie testy, próby i mutacje, a także próbę traw, co pozwoliło mu uzyskać nadludzkie zdolności fizyczne - np.: lepszy refleks, zwinność. Został kompleksowo wykształcony, a następnie ruszył w świat jako płatny zabójca potworów. Geralt ma wielu przyjaciół a jednym z nich jest Jaskier, bard. Biały Wilk ma także miłość czarodziejkę Yennefer.

Wygląd

20070406144101.jpg

Wiedźmin

Wysoki, szczupły, mężczyzna w sile wieku z twarzą poznaczoną bliznami. Włosy długie, pomimo niezaawansowanego wieku białe - utraciły pigment w wyniku wiedźmińskich prób. Na szyi nosił medalion ze srebra, przedstawiający wilczy łeb. Zwykle uzbrojony w dwa miecze - żelazny, noszony przy pasie i srebrny, noszony na plecach jak kołczan.

Linki zewnętrzne

Wykrzyknik.pngUwaga! To jest tylko zalążek artykułu. Jeśli możesz, rozbuduj go.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki