FANDOM

Persja, Indie i Chiny podpisują porozumienie (pakt) o współpracy gospodarczej w regionie. Następuje podział powierzchni Marsa do badań pomiędzy Indie, Chiny, Rosję, USE i USA. Notuje się wzrost poziomu wód oceanicznych o ponad 5cm od początku stulecia.

Rosja

Rosja traci siłę oddziaływania na kontynencie azjatyckim, jednakże przywraca porządek w kraju. Białoruś chwilowo oddziela się politycznie od Rosji. Pierwszy sekretarz w Rosji wprowadza nową konstytucję. Petersburg zmienia swą nazwę na Leningrad. Do istnienia na nowo powoływane są sowchozy i kołchozy, rozkradzione wcześniej przez mafijne rodziny. Na Syberii w wyniku ocieplenia się klimatu zaczyna wycinać się drzewa i siać pszenicę. Stabilizuje się słaba do tej pory sytuacja demograficzna państwa. Rosja staje się Federacją Socjalistyczną.

USA

W USA trwają walki uliczne na tle rasowym (afroamerykanie i latynoamerykanie). Mimo iż Amerykanie kupują od Rosjan kosmiczne stacje badawcze, następuje kryzys w podboju kosmosu. Gospodarka na tle innych rodzących się potęg gospodarczych zaczyna słabnąć. Pojawiają się poważne problemy ekologiczne. Coraz więcej amerykańskich żołnierzy stacjonuje w walczących ze sobą państwach afrykańskich, a w szczególności w Afryce Środkowej. Mieszkańcy małych wysp na Atlantyku przygotowują się do migracji kierunku USA lub USE. Nowy Jork i kilka innych miast portowych USA przygotowuje się do odparcia wód oceanicznych.

USE

Holandia zaczyna budować wzdłuż wybrzeża mury zaporowe. Na terenach leśnych zaczyna się uprawiać runo leśne. Pojawiają się wynalazki i udoskonalenia w zakresie alternatywnych paliw energetycznych. Następuje przyspieszona informatyzacja całej Europy. Pojawiają się pierwsze kościoły ekumeniczne, łączące tradycję zachodnią i wschodnią. Populiści w poszczególnych państwach coraz częściej wynajmują za ochroniarzy byłych członków mafii.

Bliski Wschód

Z państw Nowej Persji wydala się główne ugrupowania terrorystyczne. Zniesione zostają sankcje ekonomiczne nałożone na państwa Bliskiego Wschodu w przeszłości przez USE, USA i Rosję, co jest wymuszone zajęciem przez Nową Persję głównych obszarów roponośnych, tracących jednak na znaczeniu. Następuje masowa modernizacja armii i proces jej jednoczenia pod wspólnym przywódcą, świeckim strategiem Jyhadu. Żołnierze są w pełni zinformatyzowani. Otrzymują wytyczne długofalowe w obozach szkoleniowych. Nowa Persja zrywa kontakty dyplomatyczne z Arabią Saudyjską. Trwa krótkotrwały kryzys polityczny. USA kontrolują budowę elektrowni atomowych w Iranie. Zakazuje się działania Partii Zielonych w Persji. Amerykanie pomagają Kuwejtowi przy wznoszeniu zapór przeciwpowodziowych.

Następuje pierwszy etap nawadniania obszarów pustynnych w Afryce Północnej. W kierunku północnym nasila się migracja z Afryki Środkowej, związana głównie z problemem AIDS. Pojawiają się nowe odmiany wirusa HIV. Kilimandżaro pozbawione jest śniegu. Trwające walki pomiędzy chrześcijanami i muzułmanami, tworzą wraz z epidemią AIDS specyficzną mozaikę śmierci. Tworzą się także siatki terrorystyczne nowego typu.

Daleki Wschód

Hindusi dokonują znaczących odkryć w dziedzinie genotechnologii (dwie nagrody Nobla przyznane kilkanaście lat później). Rozbudowują flotę na Oceanie Indyjskim oraz budują przy pomocy Persji bazę kosmiczną. Na kilka lat zajmują wydzieloną nad Azją przestrzeń kosmiczną z wyłącznością działalności eksploatacyjnej w tej przestrzeni. Kilka tysięcy rodzin opuszcza Lakszadiwy i udaje się na subkontynent indyjski.

W Chinach następuje masowe skomunikowanie całego państwa. Pojawiają się ponownie autonomiczne osady, działające na zasadzie spółdzielni-sowchozów. Projekty masowo tworzonych w Chinach wiosek-ogrodów kupuje administracja Białorusi. Jangcy coraz częściej zalewa nadmorskie miejscowości. Między Chinami a Japonią powstają „nadoceaniczne” linie kolejowe nowej generacji.

Ameryka Łacińska

Chile i Peru rozpoczynają eksploatację dna oceanicznego. Ekologiści i antyglobaliści przegrywają batalię z wojskami rządowymi w Brazylii, front łamie się też w pozostałych państwach. Postępuje degradacja kontynentu. Do państw Ameryki Łacińskiej migrują wydalani z Persji terroryści.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki