FANDOM

Tajna procedura podpisana przez Persję, Arabię Saudyjską i Egipt, skierowana przeciwko Rosji i Indiom. Międzynarodowe porozumienie w sprawie eksploatacji Marsa zawarte zostaje w Teheranie. Tajny protokół między Arabią i Turcją w kwestii obrony przed USE i Izraelem. Niezależnie prowadzone badania w różnych państwach dowodzą, iż od początku stulecia poziom wód oceanicznych podniósł się o blisko 10 cm. Nie są one potwierdzane przez znaczną część ośrodków naukowych.

Rosja

Problem AIDS zostaje rozwiązany dzięki terapii genowej. Pierwsze rosyjskie jednostki badawcze pojawiają się na Marsie. W Moskwie zbudowany zostaje gigamarket informatyczny o wysokości 800 metrów: połączenie giełdy, galerii dzieł sztuki nowoczesnej, supermarketu i placówek badawczych. W Leningradzie odbywa się zjazd ekologistów i antyglobalistów. Ponownie tworzy się ZBiR.

USA

Ogranicza się prawa dla agentów CIA i FBI w państwie. W jednym z państw afrykańskich rozbity zostaje garnizon wojsk NATO (amerykańskich), w kilku innych dokonuje się zamachów na terenie amerykańskich baz wojskowych. Amerykanie wraz z Izraelem okupują powołane wbrew woli ONZ państwo palestyńskie. Część korporacji Microsoft dokonuje pierwszej implantacji wielozadaniowego chipa w obręb ludzkiego mózgu.

USE

Skokowy rozwój Bułgarii, Grecji i Ukrainy ściąga tam setki specjalistów. Otwierane są tam masowo laboratoria związane z nanotechnologią. Odkrycie prostych nanonitów przyspiesza proces migracyjny kapitału na wschód Europy. We Francji i Niemczech obserwuje się wzrost osadnictwa na terenach rozciągniętych wzdłuż głównych ciągów komunikacyjnych. W Portugalii kilka średnich miast funkcjonuje wyłącznie na bazie energii z baterii słonecznych.

Bliski Wschód

Persja. Tajny protokół podpisany przez Persję, Arabię i Egipt, skierowany przeciwko Rosji i Indiom. Turcja po wstępnym zapoznaniu się z projektem wycofuje się z układu. Stambuł staje się wolnym miastem poza jurysdykcją Turcji i USE. Odkrycie procedury H, aktywizującej proces świadomości przez irackiego uczonego. Pierwsze pojazdy kosmiczne Persji lądują na Marsie. Persja uznaje prawa Indii do Kaszmiru.

Arabia. Postępuje melioracja Półwyspu Arabskiego dzięki odsalanej wodzie z Zatoki Perskiej i Morza Czerwonego. Przygotowuje się ewakuację ludności z wysp leżących w Zatoce Perskiej.

Egipt. Powstają pierwsze miasta-piramidy na terenach intensywnie nawiedzanych przez burze piaskowe. Egipt próbuje stabilizować sytuację polityczną w Afryce Północnej, jednakże bezskutecznie. Program nawadniania Sahary zostaje wstrzymany i zastąpiony programem tworzenia miast-oaz. W Zachodniej Afryce problem AIDS zostaje zredukowany do minimum przedepidemicznego.

Daleki Wschód

Indie. Podjęta zostaje polityka ujednolicenia języka na kontynencie i Sri Lance; w niektórych regionach znika angielski ze szkół. Podejmowane są próby rozwiązania porządku kastowego poprzez regulacje prawne. Powstaje Partia Wolności, w której programie zakłada się uwolnienie człowieka od jego powinności względem państwa, które zostały mu narzucone i których nie może negocjować. Partia odrzuca urągającą człowiekowi segregację rasową i kulturową.

Chiny. Władza pozostaje w rękach komunistów związanych z kreacją wiosek-sowchozów w zachodniej części Chin. W wioskach tych tworzy się nawiązująca do tradycji wschodnich komunokracja. Coraz intensywniej rozwija się nanoprodukcja oraz bionika. Chiny zaczynają wypierać amerykański porządek z kultury Azjatyckich Tygrysów. Dzięki tworzonym traktatom próbują uzależnić od swej gospodarki całą Azję Południowowschodnią. Wokół Hongkongu budowany jest sztuczny atol, który ma chronić wyspę przed zalaniem.

Ameryka Łacińska i Australia

Na Kubie następuje przewrót dokonany przez ekologistów. Powołany zostaje tam nowy parlament; ekologiści zajmują w nim ponad 60%. Wenezuela wspiera wojska rządowe Kolumbii w walce z rebeliantami. W Peru odkryte zostaje jeszcze jedno miasto Inków. Brazylia przystępuje do budowy sieci elektrowni wodnych. W zamierzeniu mają one zasilać w energię całe państwo. W nadmorskich miastach Brazylii i Argentyny umacnia się część brzegów przed rozmywaniem, budowane są sztuczne plaże poza metropoliami. Australia uzbraja północne wybrzeże w obawie przed nielegalnymi imigrantami z Azji Południowowschodniej.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki