FANDOM

Mimo optymistycznych prognoz w poprzedniej dekadzie, poziom wód oceanicznych podnosi się o dalsze 20cm.

Wielki Konflikt (Faza I)

  • Persja wkracza do indyjskiej części Kaszmiru oraz do południowych republik Rosyjskich, Arabia w sojuszu z Indonezją wkracza do Malezji. Znaczna część jednostek wojsk perskich to Arabowie. Turcja wobec konfliktu pozostaje neutralna. Około 200 tys. Żołnierzy hinduskich wkracza do Kaszmiru oraz przekracza granicę z Pakistanem. USA oraz Chiny mobilizują systemy antyrakietowe obawiając się ataku nuklearnego i wkraczają do Korei Północnej. Izrael wkracza do Jordanii. Egipt pozostaje neutralny, mimo iż pozostali liderzy Związku Państw Zachodniego Islamu próbują wymusić atak na Izrael.
  • Flota hinduska i lotnictwo przebijają się przez Ocean Indyjski w kierunku Półwyspu Arabskiego. Niektóre jednostki nie wychodzą w morze z przyczyn politycznych.

Persja szybko zajmuje większość miast w Kazachstanie; następnie jednostki bojowników kierują się na Ural i Moskwę. Australia wysyła korpusy ekspedycyjne w kierunku Indonezji. W USA trwa debata w Kongresie, USE czekają na ruch USA. Persowie wraz z Arabami wypychają wszystkie jednostki hinduskie z Afganistanu. Dzięki samobójczym zamachom arabskich terrorystów-samobójców, których przemyca się z Afryki, siła hinduskiego kontruderzenia załamu-je się. Znaczna część hinduskich wojsk pozostaje w zachodnich miastach Indii dla ochrony mieszkańców.

  • W Europie i Ameryce Północnej incydentalnie zdarzają się spektakularne zamachy, trwają śledztwa. USA i USE wkraczają do Maroka, Libanu i Sudanu. Krwawe serie odwetów wobec zachodnich koncernów pojawiają się w Afryce Środkowej.
  • Wojska rosyjskie znajdują przygotowaną dla nich lukę we froncie islamskim i wkraczają do Kirgistanu, gdzie wpadają w kocioł. Rozbite zostają rosyjskie siły pancerne. Perscy żołnierze wykorzystują radary osobiste do namierzania lotnictwa. Arabowie zajmują kilka punktów strategicznych na Sri Lance. Flota hinduska wraca w rejon Półwyspu Indyjskiego. Staje się coraz bardziej realna eskalacja działań terrorystycznych w Bombaju i Kalkucie.
    • W Rosji trwa ciągła rywalizacja o zajmowane i opuszczane miasta. Generałowie rosyjscy mają coraz mniejszą pewność w określaniu położeń wroga. Na kilka tygodni w Moskwie zamknięte zostają miejsca użyteczności publicznej, w tym szkoły, szpitale i uczelnie. Hindusi tracą coraz więcej żołnierzy na granicy z Pakistanem. Indonezja atakuje Filipiny. Włącza się do walk Bangladesz po stronie islamistów, jednak pod groźbą interwencji chińskiej wycofuje się z walk.
  • Turcja w końcu opowiada się po stronie USE i potępia stronę perską w konflikcie. Amerykanie wspierający hindusów wypierają islamistów ze Sri Lanki i Malezji. Na kilkanaście miesięcy podpisane zostaje zawieszenie broni.

Rewolucja w Brazylii

Wykorzystując zaangażowanie USA w konflikt w Azji, ekologiści w Brazylii obalają parlament i zaczynają wprowadzać ekodyktaturę. Niszczą część zbiorników retencyjnych zalewających znaczne połacie Brazylii. Kolumbia i Wenezuela wysyłają pomoc dla prorządowych wojsk. W wielu miastach w gmachach korporacji północnoamerykańskich eksplodują ładunki wybuchowe. Szczególnie brutalne walki występują w slumsowych dzielnicach miast portowych, gdzie linia brzegowa została znacznie podmyta przez Atlantyk, pozbawiając ludność domów.

Ruch rewolucyjny znajduje sporo zwolenników w Peru i Chile wśród tzw. Potomków El Ninio, w szczególności jest to ludność kolorowa, domagająca się ustąpienia rządów. Porządek w Chile i Peru załamuje się. Wśród przywódców duchowych rewolucji znajdują się także wydalone z Arabii i Persji islamskie organizacje zbrojne. Część inwestorów wycofuje się z brazylijskiego rynku.

USA przerzucają część sił w kierunku Brazylii. W USE zieloni prowadzą wojnę ideologiczną z komisjami rządowymi domagając się równego rozdziału energii na świecie. W Finlandii i Szwecji zablokowane zostają bazy paliwowe i rafinerie. Norwegowie proszą USE o pomoc w utrzymaniu porządku. Rządy kilku państw europejskich podają się do dymisji. Parlament europejski wprowadza specjalne rozporządzenia w sprawie „niebezpiecznych doktryn”.

Między USA, USE i Chinami podpisane zostaje porozumienie w sprawie utrzymania porządku na kontynentach. Chiny stać się mają gwarantem utrzymania pokoju na terenie Azji, USA w Ameryce Południowej, USE w Afryce.

Trzecia rewolucja

Amerykanie wycofują się z Półwyspu Indyjskiego, gdzie wspomagali wojska rządowe. W Kalkucie i kilku innych miastach setki tysięcy osób pozostaje bez dostępu do energii elektrycznej. Zapasy żywności w wielu chłodniach, które przestały być zasilane, ulegają zepsuciu. Masy wychodzą na ulice. Część wojska odmawia pacyfikacji. Coraz większa liczba wojskowych przyłącza się do tłumów. W tłumie przestaje obowiązywać porządek kastowy. Dotychczasowe struktury załamują się. Wykorzystują to nacjonalni ekologiści, atakujący podstawowe wartości hinduizmu, oskarżając go o to, że dzięki niemu silne Indie przegrywają batalię ze słabymi państwami islamskimi. W wielu miejscowościach Indii niszczone są symbole hinduizmu, uszkodzeniu ulega także traktowany jako cud świata wielki pomnik Buddy. Chiny wysyłają do Indii korpus ekspedycyjny, który jednakże nie jest w stanie walczyć z niejednoznacznym żywiołem i wycofuje się z powrotem. USE półoficjalnie wspiera zaplecze Zielonej Rewolucji. Islamskie bojówki działające w Brazylii zasilają antywojenną i pseudopacyfistyczną ideologię w Indiach. Serwery zapychane są megatonami ulotek ekologistów. Ekologiści mobilizują mieszkańców miast globu do tworzenia własnych stron w sieci Internetu. W kilku hinduskich miastach dochodzi do karnawałowej wręcz konsumpcji energii. Na Gangesie zniszczona zostaje elektrownia wodna. Wirtualny świat obiega interpretacja, iż był to akt zniszczenia kolejnego symbolu władzy jednostek nad masami.

  • Wprowadzony zostaje nowy cyfrowy kalendarz, odmierzający czas w odstępach zgodnych z całymi fizycznymi. Jednocześnie jako moment 0, traktowana jest symboliczna chwila, w której odpalono pierwszy ładunek przy elektrowni. Kalendarz nie segreguje czasu na dni, miesiące i lata, ani na mniejsze jednostki. Podawany czas jest określeniem zakresu liczbowego, zarówno w odniesieniu do przeszłości, jak i przyszłości.

Wielki konflikt (Faza II)

  • Wmieszane w rosyjską milicję islamskie jednostki fundamentalistyczne dokonują powtórnych aktów sabotażu w kilku miastach rosyjskich. Arabowie, przy przyzwoleniu rządu egipskiego wkraczają do Egiptu. Palestyńczycy organizują kolejne wielkie powstanie zbrojne. W ciągu kilku dni ginie tam kilkadziesiąt tysięcy ludzi.

Charków zostaje odcięty od informacji, energii i dostaw żywności. Kilkuset islamistów zajmuje najważniejsze punkty w mieście.

  • Na Kubie wybucha rewolta przeciw reżimowi korporacji. W RPA w kilku miastach dochodzi do linczu białych obywateli.
  • Persowie dokonują zniszczenia dwóch chińskich satelitów szpiegowskich. Chiny mobilizują armię. Turcja nie zgadza się na udostępnienie baz wojskowych państwom USE. USE wspierając Izrael wkraczają do Maroka i Libanu. Arabowie ponownie wkraczają do Malezji. Walki trwają też na Filipinach. Ginie tam 250 tys. dzieci-żołnierzy. W całym konflikcie bierze udział około 3 mln żołnierzy w wieku 12-15 lat.

Amerykanie wkraczają do Zatoki Perskiej ograniczając kontakt Arabii z Persją, wojska amerykańskie wraz z Izraelskimi wkraczają do prowincji Kuwejtu. Po raz pierwszy Amerykanie testują sprzęt ze sztuczną inteligencją w wa-runkach bojowych. Na terenie południowej Rosji ginie ponad 20 mln osób z obu stron. Rosjanie prowadzą akcję pacyfikacji miast, w wyniku czego ginie około 4 mln osób. Na cywilach masowo stosuje się środki prowadzące do amnezji. Amerykanie zajmują część zbuntowanych wysp na terenie Ameryki Środkowej a także Malezję i wkraczają do Indonezji. Chiny wkraczają do Bangladeszu.

  • Rewolta w Bagdadzie i Teheranie. Konflikt pochłania coraz więcej energii. Mieszkańcy Persji i Arabii w wielu regionach wracać muszą do tradycyjnego rolnictwa, a na terenach zdewastowanych nawet do zbieractwa. Podobna sytuacja istnieje na południu Rosji i w zachodnich regionach Indii. Amerykanie i Chińczycy wkraczają do Pakistanu i Arabii. W Indiach następuje zmiana w strukturach władzy. Do sprawowania władzy powołane zostają trzy instytucje: Komisja Naukowa, Rada Ekspertów i Służba Techniczna. W sferze polityki parlament zostaje zastąpiony bazą centralna, składającą się z wyszkolonych ekspertów, działających do tej pory jako doradcy. Część z nich logistycznie wspierała wojska rządowe w czasie trwania aktu rewolucyjnego.
  • Afganistan, Kaszmir, Kuwejt uzyskują niepodległość. Powstaje niepodległe państwo palestyńskie, którego gra-nic strzegą żołnierze USE a także Kurdystan, Tatarstan, Krym i Cejlon. Przesunięcia granic występują także w Afryce Środkowej. Rosja z powrotem przejmuje protekcję nad republikami podkaukaskimi oraz część Morza Kaspijskiego.

Po ustaniu działań militarnych okazuje się, że na terenie Wielkiego Konfliktu znajduje się wiele stref radioaktywnych. Informacja o wybuchach nuklearnych zostaje podana opinii publicznej kilka tygodni po ustaniu działań wojennych.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki