FANDOM

Indie

W Indiach ogłoszono pięć lat bez ściętego drzewa. W dekadzie tej oficjalnie nie wycięto ani jednego hektara lasu. Systemy energetyczne i medialne nie potrzebują drzew ani papieru. Według nieoficjalnych, znajdujących się poza Hindunetem, źródeł firmy pogrzebowe sadzą specjalne plantacje drzew, które są używane do stosów całopalnych w „zacofanych” regionach kraju. Między Indiami Chinami dochodzi do wyścigu w nanoprodukcji i eksploatacji przestrzeni kosmicznej. Oba państwa ciągle dobudowują kosmodromy na naturalnych i sztucznych płaskowyżach na Wyżynie Tybetańskiej. Hindusi prowadzą zakazane eksperymenty nad gray goo (nanorobotami niszczącymi biomasę) w Afryce Środkowej. Po zalegalizowaniu badań przez OFZ przystępują do nich także Chińczycy.

Bliski Wschód

Persja. Kirgistan. Rosyjska strefa wpływów. Dzieciom w wieku 6-10 lat pozwala się na zabawę symulatorami nanoprodukcji. Zabawa polega na kreowaniu dynamicznych struktur za pomocą nanoklocków – tzw. Klocki Nano. Zarówno zieloni z Indii, jak i menedżeryści z północy wykorzystują na terenie Persji obszary pustynne do symulacji militarnych i symulacji eksploatacji Marsa.

  • „Duchowi przywódcy islamu” wysuwają twierdzenia, że prezentowane dowody naukowe z dziedzin paleontologii i archeologii są preparowane dzięki inżynierii genetycznej i nanotechnologiom. Szczególnie ortodoksyjne ataki na naukę prowadzone są na terenie kontrolowanego przez Indie Afganistanu.

Arabia i ZPZI. Półwysep arabski zostaje połączony dostępną dla pojazdów naziemnych siecią komunikacyjną z kontynentem azjatyckim i afrykańskim. Wnętrze kontynentu zostaje udostępnione dla baz kosmicznych i kosmodromów. Podobne bazy powstają na terenie Sahary, gdzie też szkolone są masowo grupy przygotowujące się do eksploatacji Marsa. W obu blokach prowadzone są też eksperymenty mikroklimatyczne. Znaczną rolę w przygotowaniach do eksploatacji czerwonej planety pełnią potomkowie Beduinów. Na terenie Arabii i ZPZI pojawiają się także masowo fantomy z pacyfistycznymi i ekologicznymi ideologiami, co powoduje znaczne represje wobec ich dystrybutorów. Jednakże oba bloki wycofują się z jakiegokolwiek udziału w operacjach stabilizacyjnych na terenie Afryki Środkowej.

Chiny

Interwencyjne jednostki chińskie prowadzą operacje stabilizacyjne w Środkowej Afryce, gdzie Hindusi próbują zaszczepiać adhokrację. Dochodzi do przedłużających się starć na wschodnim wybrzeżu. Wojska chińskie okupują Zanzibar. W USE odbywają się antywojenne demonstracje, szczególnie w Niemczech. Chiny budują bazę militarną na Madagaskarze przy współpracy RPA i Australii. Konflikt kończy się impasem.

  • Pracujący w Chinach od zakończenia Wielkiego Konfliktu perski memetyk tworzy teorię ziemskich konfliktów wraz z kasandryczną wizją wojen marsjańsko-ziemskich, za którą otrzymuje Nagrodę Gates’a. Na terenach zachodnich Chiny prowadzą eksperymenty z zakresu inżynierii klimatycznej.
  • Na Pacyfiku naukowcy chińscy i japońscy przeprowadzają eksperymenty związane z regulacją prądów morskich. Pojawia się moda w bogatych domach Dalekiego Wschodu na umieszczanie w salonach promieniujących „energią kosmiczną” kamieni marsjańskich. Chiny, Korea, Japonia i Wietnam tworzą Unię Dalekowschodnią.

Mars

Pierwsze marsjańskie miasto Nowa Ziemia ma już swoich stałych mieszkańców, którzy nie mają zamiaru wracać na Ziemię. Są to przede wszystkim naukowcy i związani z przemyłem kosmicznym przedsiębiorcy. Z powodu nieprzewidzianego wybuchu na Słońcu umiera część europejskiej ekipy badawczej poruszającej się po powierzchni Marsa. Duża ilość zgonów spowodowanych radiacją przyczynia się do powstania cmentarzyska na jednej z orbit około-marsjańskich. Pojawiają się pierwsze kilkuarowe plantacje szybko wegetujących roślin, które oświetlane sztucznym światłem dają nadwyżkę żywności. Rodzą się pierwsze dzieci.

  • Hindusi na Marsie zakładają nową kolonię: Zielone Miasto. Zielony staje się kolorem coraz mniej popularnym. Na Ziemi w szczególności w państwach islamskich istnieje tabu związane z używaniem zielonej barwy w kampaniach politycznych. Na Marsie tworzą się stereotypy czerwonego i zielonego Marsjanina.
  • Ziemskie koncerny multimedialne sprzedają dźwięki i obrazy z Marsa na wszelkich nośnikach. Zaczynają ugruntawiać się marzenia w lepsze życie dla ludzkości na nowej planecie. W Azji, a w szczególności w Afryce, legalizowane są wyznania związane z wiarą w pozaziemskie cywilizacje.

USE

W Niemczech produkowane są fantomy, będące połączeniem holografii i nanoinżynierii. Pierwsze tego typu gadżety pojawiają się w ekskluzywnych sklepach, na starówkach miast w kościołach i w ogrodach finansowych potentatów.

  • USE współpracuje z Indiami w zakresie „pomocy w rozwoju” państwom Afryki Środkowej. W szczególności pomoc dotyczy państw znajdujących się na północ od równika. Fantomowe gadżety wspomagają kontestatorów globalnego porządku, którzy rozsyłają fantomowe wizje, synchronizując to z działaniami w sieci. Wcześniejsze zagospodarowanie dna Morza Śródziemnego oraz dna Bałtyku powoduje kolejny bum demograficzny. W późniejszym okresie następuje także wzrost populacji na innych kontynentach. Na wewnętrznych obszarach granicznych pojawiają się nowe grupy etniczne, używające specyficznych, mieszanych języków.
  • Wzrost zapotrzebowania na maszyny latające powoduje zmianę kodeksu użytkowania przestrzeni powietrznej. Używanie maszyn pozwalających na wznoszenie się na wyższe pułapy wymaga każdorazowo oddzielnych egzaminów. Przestrzeń powietrzna nad Europa zostaje podzielona na poziome strefy. Zewnętrzne samoloty i pionowzloty mogą szybować tylko na określonych wysokościach. Pojawiają się w przestrzeni powietrznej pierwsze znaki drogowe przy użyciu techniki fantomowej.

Ameryka Północna

Teksas wraz z kilkoma przylegającymi doń stanami (Nowy Meksyk, Oklahoma, Luizjana powołują Autonomiczną Republikę Teksasu, za aprobatą Kongresu USA, autonomię zyskuje także Kalifornia. PPEM rozwija sieć baz na Księżycu, dzięki czemu skuteczniej będzie można wykonywać ekspedycje w kierunku Czerwonej Planety. Dzięki rozwojowi Programu, dokonuje się pierwszych eksploatacji rud uranu krążących w Układzie Słonecznym planetoid. Są to jednak na razie działania eksperymentalne.

  • Quebec zbliża się ideologicznie w kierunku Europy, na jego terytorium pojawiają się pierwsze leśne farmy, które w późniejszym etapie staja się konkurencyjne wobec europejskich. W USA kontynuowana jest doktryna maksymalnej eksploatacji, co przenosi się także na eksploatacje dna Oceanicznego, które przy wybrzeżach Ameryki Północnej powoli zaczyna zamieniać się w kolonie robotnicze.

Rosja

Rosjanie dokonują własnych eksperymentów z gray goo na terenie Morza Barentsa podczas jednej z mroźniejszych zim, powodując śmierć całej fauny poruszającej się na terenie kilkudziesięciu kilometrów kwadratowych na oblodzonym morzu. Skandynawowie są tym zaniepokojeni, uruchamiają system ściślejszej kontroli wybrzeża. Dzięki eksperymentom Rosja zaczyna ponownie umacniać potęgę w regionie. Dalsze ocieplanie klimatu powoduje prawie całkowite zanikanie wiecznej zmarzliny i wzrost produkcji biomasy, czemu także towarzyszy zaludnianie wschodnich terenów miedzy Moskwą a Uralem.

  • Otwarta zostaje droga morska dla ruchu pasażerskiego między Rosją a Ameryka Północną przez Arktykę, na której czapa lodowa prawie się rozpłynęła. Cerkiew prawosławna wydaje oświadczenie, w którym identyfikuje fantomy z działaniem Lucyfera.

Białoruś. Wszystkie miasta i osiedla-wieże połączone zostają ze sobą napowietrzną drogą, zabezpieczoną przed atakami recydywistów i rebeliantów rekrutujących się w skażonych strefach w okolicach szkoleniowych baz militarnych. Brak rozeznania co do tożsamości grup terrorystycznych, następuje stopniowe, negocjowane likwidowanie baz szkoleniowych, w szczególności pod naciskami USE. Większość tych grup jest wysiedlana z terenów Białorusi lub przymusowo umieszczana w obozach resocjalizacyjnych, będących pozostałościami po prywatnych więzieniach. Wielkie metropolie fundują swoim mieszkańcom strefę bezpieczeństwa poprzez zintensyfikowanie gęstości zaludnienia wobec miejskich centrów, zmniejszając w ten sposób powierzchnie metropolii i zezwalając na kontrolowanie terenów podmiejskich paramilitarnym jednostkom najemników różnego pochodzenia. Wobec eksperymentów dokonywanych przez Rosjan w dziedzinie nanoinżynierii, ogranicza się też dostęp do tej dziedziny wiedzy. Na import zachodnich fantomów nakłada się znaczne cła, co też hamuje rozwój zachodniej ideologii. Równocześnie pod Mińskiem rozbudowuje się eksperymentalny ośrodek szkoleniowy dla europejskich i rosyjskich kosmonautów i eksploratorów przestrzeni kosmicznej.

Ameryka Łacińska

Państwa Ameryki Południowej, w szczególności Brazylia i Argentyna rozpoczynają szeroko zakrojony program eksploatacji dna Pacyfiku i dna Atlantyku. Do współpracy dołącza się także Republika Południowej Afryki. W Brazylii następuje silny wzrost gospodarczy, który zaczyna dorównywać USA, a niektórzy twierdzą, że nawet Chinom. W podmorskich koloniach zatrudniani są przede wszystkim kolorowi, których wyłapuje się na kontynencie.

Afryka Południowa i Australia

W Afryce Południowej następuje okres względnej stagnacji w wyniku walk toczonych w okolicach równika. W wyniku zaangażowania militarnego, Afryka Południowa zaczyna wycofywać się z większości programów międzynarodowych. Incydent na Madagaskarze z gray goo, który spowodował śmierć i wyludnienie jednego z przybrzeżnych miasteczek, przyczynia się do ochłodzenia klimatu politycznego na Ziemi. Wraz z Australią, Afrykańczycy budują na dnie Oceanu Indyjskiego sieć uzbrojonych baz kontrolnych dla obserwacji poczynań Hindusów w ich podwodnych koloniach.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki