FANDOM

Hoth - planeta wymyślona przez twórcę Gwiezdnych Wojen - G. Lucasa.

Hoth jest główną planetą systemu Hoth. Cała pokryta jest lodem, a temperatury nigdy nie przekraczają zera. Prawdopodobnie została nazwana ku pamięci jednego z Mistrzów Jedi o tym samym imieniu.

Charakterystyka

Hoth otoczone jest pasem asteroidów i trzema księżycami. Powierzchnia jest górzysta, choć pojawiają się lodowe pustkowia. Temperatura jest bardzo niska (waha się między -30 a -61 stopni) i wystarczy moment, aby zamarznąć. Na planecie żyją istoty, które nie wymagają dużych ilości pożywienia; Wampasy, Tauntauny, lodowe robaki i agresywni Skelowie.

Bitwa o Hoth

Po porażce pod Yavin IV, Rebelianci wybrali mroźną Hoth. Miejsce zostało odkryte przez droida zwiadowczego. Darth Vader wraz ze swoją eskadrą ruszył kierowany Mocą. Rebelia nie zdołała się przystosować, jednak nie zostali zaskoczeni przez Imperium.

Obrońcy zdążyli uruchomić generatory tarczy i właśnie na nie ruszył pierwszy cios. Podczas walki wykorzystano pomysł, aby nogi AT-ATów zaplątać liną z harpunami.

Mimo przewagi Imperium, główni dowodzący Rebelią (Mon Mothma, Leia Organa i Luke Skywalker) zdołali uciec. Przypłacono to licznymi stratami w sprzęcie i ludziach po obu stronach.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki