FANDOM

Na tej stronie znajdują się przykładowe opisy klaw dla podręcznika Utopia. W przyjętych założeniach są to klawy z przewagą postaci typu Przybyszów.

Rzeźbieńcy

  • Historia klawy - Rzeźbieńcy to zupełnie nowy typ klawy, nie dający się porównać z już istniejącymi. Jej historia sięga właściwie czasom WK, gdy pojawiać zaczęli się pierwsi rzeźbieńcy kreowani z myślą o wyścigu zbrojeń pomiędzy rodzącymi się potęgami. Możliwe stało się to przede wszystkim w państwach, w których nie ograniczano nadmiernie badań z zakresu inżynierii genetycznej.
  • Obszar działania - Klawa ta działa wszędzie, gdzie rzeźbieńcy są w stanie się zidentyfikować. Przede wszystkim są to jednak ośrodki uniwersyteckie w baroniach i bardziej zaawansowane technologicznie wieże. Klawa działa na obszarze globu, a także w przestrzeni międzyplanetarnej. Oczywiście rzeźbieńcy posiadają także własne miejsca w sieci.
  • Typy osób - Rzeźbieńcy są przede wszystkim przybyszami, ale najważniejsze jest to, iż są oni osobami, których kod genetyczny został wygenerowany w laboratoriach, a więc dzięki ewolucji kulturowej, a nie biologicznej. Część z nich jest podróżnikami szukającymi prawdy o sobie, część to nieobliczalni, nie mogący się pogodzić ze swą naturą.
  • Sposób rekrutacji - W tej klawie nie ma praktycznie rekrutacji. Ze względu na to, iż rzeźbieńców jest niewielu, prędzej czy później, każdy z nich do tej klawy trafia. Zdarza się jednak, że wśród rzeźbieńców, którzy zaakceptują swą naturę (a to zdarza się tylko wśród najstarszych), tworzą oni nowe jednostki daleko odbiegające od ludzkiej natury.
  • Kwalifikacje członków - Każdy z rzeźbieńców został ukształtowany z myślą o jakimś rodzaju działalności, w którym będzie się specjalizował. Przez to każdy z członków klawy ma zupełnie inne predyspozycje i ścieżkę rozwoju, którą podąża przez życie. Większość z nich ma świadomość odrębności opd ludzkiej rasy i kultury.
  • Zobowiązania wobec klawy - W klawie występuje właściwie tylko jedno zobowiązanie – bycie świadomym tego, że jest się rzeźbieńcem, innym od reszty i kultywowanie własnej odmienności. Żaden rzeźbieniec nie musi pomagać innym ze swego rodzaju, gdy ich spotka. Zadaniem każdego jest poszukiwanie tych osób, które byłyby im bliskie. Niektórzy nawet tworzą specjalne programy inżynieryjnej eugeniki dla rzeźbieńców.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki