Poniższa lista przedstawia demony, które występują w serii gier Silent Hill.

Potwory z Silent Hill 1

  • Groaener - czyli demoniczny pies. Atakują szybko i zadają całkiem duże obrażenia. Czasami wędrują w grupie.
  • Creeper - niewielkie robaki, atakujące w grupie. Występują dosyć często.
  • Romper - szybki i wytrzymały demon, posiadający dużą siłę. Występują na alternatywnych ulicach Silent Hill.
  • Air Screamer - uskrzydlony demon, niezwykle szybki, ale mało zwrotny.
  • Night Flutter - ulepszona wersja Air Screamerów. Są szybsze i silniejsze, lecz podobnie mało zwrotne.
  • Hanged Sratcher - występujace w kanałach powolne demony, zastawiające często pułapki.
  • Mumbler - demon - dziecko występujący w szkole Midwich. Atakują w grupie i ranią za pomocą noża. Są powolne i nie stanowią większego problemu.
  • Larval Stalker - nieśmiertelne duchy, prawdopodobnie martwych uczniów. Nie zadają obrażeń.
  • Claw Finger - podobne do Mumblerów. Atakują pazurami.
  • Puppet Nurse - zmieniona pielęgniarka, atakująca nożem. Napada w parę, bądź trójkę. Nie jest szybka.
  • Puppet Doctor - rzadko występujący, za to znacznie lepszy od pielęgniarki.

Potwory specjalne

  • Lizard Guardian - czyli "Jaszczurzy Strażnik". Występuje w alternatywnej szkole Midwich w podziemiach. Atakuje przez gryzienie.
  • Burrower - jego nazwę można tłumaczyć jako "kopacz". Bohater spotyka go pod supermarketem. Burrower jest olbrzymim robakiem, potrafiącym zakopywać się w ziemi. Atakuje kwasem.
  • Giant Moth - czyli po polsku "Wielka Ćma", co w pełni oddaje jej wygląd. Atakuje kwasem i żądłem. Można ją spotkać na dachu budynku Silent Hill.
  • Opętana Cybil Benneth - Fabuła gry nie wymaga, żeby ją zabijać. Można ją uleczyć. Cybil atakuje strzałami z pistoletu.
  • Samael - uskrzydlony i wyjątkowo silny demon. Atakuje błyskawicami.

Potwory z Silent Hill 2

  • Lying Creature - (pol. Pełzający Stwór) pospolity demon, którego jako pierwszego spotykamy w SH. Porusza się powoli (wyjątek stanowi, gdy pełza po ziemi) i atakuje kwasem, zadającym stosunkowo małe obrażenia. W więziennych kanałach występuje jego silniejsza wersja.
  • Manekin - Jest to drugi potwór na którego można się natknąć. Wygląda dosyć dziwacznie - posiada cztery nogi bez stóp, zarówno w dole jak i górze. Reaguje wyłącznie na światło. Jest niewiele silniejszy od Lying Creature.
  • Karaluch - Podobnie jak w pierwszej części i on jest słaby.
  • Pielęgniarka - Występuje w szpitalu. Jest powolna, ale całkiem silna. Atakuje metalową rurą.
  • Mandarin - Tego stwora spotykamy tylko trzy razy. Chodzi przyczepiony do krat podłogowych. Atakuje mocnym, ostrym językiem.
  • Abstract Daddy- (pol. Abstrakcyjny Tatuś) Szybki i całkiem silny demon, przypominający wyglądem łóżko. Za pierwszym razem występuje jak przeciwnik specjalny, gdy atakuje Angelę.

Przeciwnicy specjalni

  • Flesh Lips - wiszący potwór. Spotyka się go w szpitalu. Atakuje duszeniem.
  • Pyramid Head - jeden z najpotężniejszych potworów z Silent Hill 2. Miecznik szybko potrafi pozbawić bohatera życia, a cios mieczem z góry zabija od razu. Oprócz tego uderza pchnięciem i duszeniem. Włócznik atakuje tylko pchnięciem. Nie są szybcy, ale starcia z nimi zwykle prowadzi się na małym obszarze.
  • Eddie Dombrowski - zmienionego Eddy'ego spotyka się na końcu więzienia. Posiada niezwykle mocny pistolet Magnum. Atakuje również uderzeniem pięscią.
  • Demoniczna Maria - Ostatni przeciwnik jest najsilniejszy. Dusi mackami i wysyła słabszą chmarę ciem.

Potwory z Silent Hill 3

  • Double Head - szybki i stadny psi demon. Można ich uniknąć.
  • Closer - Bardzo silny, ale i bardzo powolny potwór. Atakuje długimi łapami, używając również kolców.
  • Pendulum - kolejny potężny potwór. Używa ostrza i potrafi przemieszczać się nad ziemią.
  • Insane Cancer - silny i wytrzymały. Atakuje wtedy, gdy ktoś zbliży się do niego.
  • Numb Body - popularny i uciążliwy. Atakuje w grupkach.
  • Pielęgniarka - Pojawia się podobnie jak w poprzednich częściach w szpitalu. Jednak występuja tu też "wersje" z rewolwerem.
  • Scraper - demon atakujący za pomocą ostrzy.

Przeciwnicy specjalni

  • Split Worm - nawiązanie do pierwszej części. Tego robaczego potwora spotyka się pod centrum handlowym. Atakuje gryzieniem.
  • Misjonarz - Atakuje dwoma sztyletami.
  • Leonard - Silny, ale niezbyt wytrzymały. Występuje w szpitalu i atakuje ostrzami.
  • Alessa - Niezwykle potężny przeciwnik. Używa zarówno noża i metalowej rurki, jak i karabinu maszynowego oraz pistoletu.
  • GOD - Atakuje głową i ogniem. Niezwykle trudny do zniszczenia.

Potwory z Silent Hill 4

  • Sniffer Dog - Pierwszy przeciwnik. Są to zmutowane psy.
  • Hummer - Niewielkie i słabe latające stworzenia przypominające nietoperze. Pojawiają się w lesie.
  • Blue/Red Tremer - Małe pijawki mogące chodzić po ścianach. Nie atakują, ale wydzielają substancję zadającą małe obrażenia.
  • Victim - Demon poruszający się na dwóch łapach. Posiada dwie dziecięce główki. Początkowo wpatrują się w ofiarę, aby następnie rzucić się na nią. Zadają duże obrażenia.
  • Bottoms - Agresywniejsza odmiana Victims.
  • Wall man - Pojawiają się ich dwie wersje - w stacji metra i apartamencie. Wystawają ze ściany i nie mogą się poruszać.
  • Gum Head - Małpopodobne stwory, występujące w kilku odmianach. Atakuje np. kijem golfowym.
  • Pacjent - Występuje w szpitalu. Przy pomocy żelaznego przedmiotu, zadaje całkiem duże obrażenia.
  • Wózek Inwalidzki - Stare wózki inwalidzkie, poruszające się same z dużą szybkością.
  • Ofiary 4, 10, 12, 13, 14 - Lewitujące duchy ofiar 21 Sakramentów. Potrafią przechodzić przez ściany i prześladują bohatera. Nie można ich zabić, lecz tylko przybić Sword of Obedience.

Przeciwnicy specjalni

  • Cynthia Velasquez nr 16121 - Atakuje na stacji metra. Usiłuje schwytać bohatera długimi włosami. Nie trzeba jej zabijać.
  • Jasper Gein nr 17121 - Płonący duch satanisty i jednej z ofiar Waltera Sullivana. Fabuła nie wymaga, aby go zabijać.
  • Andrew De Salvo nr 18121 - Niezbyt łatwy przeciwnik.
  • Richard Braintree nr 19121 - Twardy i silny duch. Atakuje metalowym obuchem.
  • Walter Sullivan - Najtrudniejszy przeciwnik. Jego odbiciem jest ogromny demon w sali.

Więcej z Fandomu