FANDOM

Cesarstwo Nilfgaardu
Flaga Cesarstwa Nilfgaardu Godło Cesarstwa Nilfgaardu
Flaga Nilfgaardu Godło Nilfgaardu
Stolica Nilfgaard
Ustrój polityczny monarchia absolutna
Głowa państwa cesarz Emhyr var Emreis
Język urzędowy nilfgaardzki
Jednostka monetarna floren nilfgaardzki
lokalizacja Imperium Nilfgaardu Nilfgaard
dołączone przed
Wojną Północną
dołączone w czasie
Wojny Północnej
lenna

Nilfgaard jest państwem występującym w "Sadze o Wiedźminie" Andrzeja Sapkowskiego.

Administracja

Nilfgaard jest Cesarstwem. Jest to monarchia absolutna, jedyni ludzie oprócz Cesarza którzy mają coś do powiedzenia to Jego doradcy. Obecnym Cesarzem jest Emhyr var Emreis. Choć stolica państwa o takiej samej nazwie, Nilfgaard leży daleko na południu; urzędnicy cesarstwa sprawnie władają odległymi prowincjami. W całym cesarstwie płaci się florenem nilfgaardzkim, porządku pilnują czarni strażnicy, wszędzie mówi się po nilfgaardzku. Mimo temu podporządkowaniu niektóre prowincje posiadają pewną autonomię, mają własnych królów, książąt. Lecz i tak są całkowicie zależni od Cesarza.

Wojny i podboje

Od początku istnienia Nilgaard podbijał nowe ziemie. Prąc ciągle na północ zdobył następujące ziemie (wg daty podbicia):

Podbijanie nowych ziem na północy zakończyło się wraz z tzw. Wojnami Północnymi, w których zjednoczone królestwa Nordlingów pokonały armie Cesarstwa (II Bitwa pod Sodden - w I Wojnie Północnej, oraz Bitwa pod Brenną podczas II Wojny Północnej). Po ostatecznej klęsce militarnej Nilfgaard podpisał z Królestwami Północy Pokój Cintryjski. Wtedy też wojska Nilfgaardu skierowały się w inną stronę.

Organizacja armii

Wojownicy Nilfgaardu noszą charakterystyczne czarne zbroje z białym słońcem, dzieki którym zyskali przydomek "czarni". Wyższymi oficerami może być jedynie szlachta.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki