FANDOM

Nivellen - fikcyjna postać z Sagi o Wiedźminie Sapkowskiego. Jest nieufny i zdystansowany do wszystkich obcych. Wkrótce jednak pokazał swoje prawdziwe oblicze.

Nivellen był niegdyś młodym paniczem w dworze nieopodal traktu handlowego. Podczas jednej z wypraw rabunkowych, Nivellen wraz z drużyną złupili świątynie jednego z bóstw. Podczas gwałtu panicza na kapłance, ta przeklęła go i popełnia samobójstwo. Wkrótce uciekają z tego miejsca, spłoszeni "złem" tam się czającym.

Nivellen wkrótce budzi się zamieniony w potwora, przypominającego wilkołaka, bądź niedźwiedzia. Zostaje opuszczony przez służbę i towarzyszy. W postaci potwora, stara się ściagnąć klątwę. Różni handlarze przysyłają do jego dworu córki, słusznie licząc na wynagrodzenie. Mimo życia z nimi, Nivellenowi nie udaje się zdjąć z siebie klątwy.

Na jego trop wpada Geralt. Po rozmowie z nim postanawia mu pomóc. Okazuje się, że potwór zakochał się w domniemanej rusałce Vereenie. Obaj od początku sobie nie ufają.

Vereena okazuje się być bruuxą. Po walce Geralt i Nivellen zabijają ją. Jednocześnie Nivellen pozbywa się klątwy i odzyskuje ludzką postać.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki