FANDOM

Ucieczka, to tytuł pierwszego tomu sagi Norweski dziennik autorstwa Andrzeja Pilipiuka. Książka ukazała się nakładem wydawnictwa Fabryka Słów. Andrzej Pilipiuk pisał ją w latach 1986 - 2004, w Warszawie, Wojsławicach i Krakowie. Wydana została w 2005 roku w Lublinie. Numer ISBN, to 83-89011-47-6.

Fabuła

Główny bohater - Paweł Koćko - wieży, iż jego wakacje będą nudne, jak zwykle. Jednak wszystko w zupełnie nieoczekiwanym momencie wywraca się do góry nogami. Na jego oczach zabijają agentów KGB, on sam zostaje porwany, odbity przez nielegalne siły polskie, a potem wysłany do Norwegii, za koło podbiegunowe. Trafia do kompletnie zrujnowanego domu, śledzi go leśniczy, poznaje ludzi ze sfery arystokrackiej, a do jego domu przybywa zwariowany kolega Maciek - wnuk Jakuba Wędrowycza.

Powieść Pilipiuka pełna jest doświadczeń na ludziach i kosmitach, mówi o tajemniczej arystokracji rosyjskiej, dążącej do monarchii, szpiegach, podsłuchach, spiskach, lecz mimo to przepełniona jest przezabawnym humorem znanego autora.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki