FANDOM

Festiwal Literatury Popularnej POPLIT - festiwal literacki organizowany od 2005 roku przez Instytut Książki, będący częścią całorocznego festiwalu 4 Pory Książki. Gromadzi literaturę z takich gatunków jak fantastyka, horror, romans, komiks oraz literaturę dziecięcą i młodzieżową. Pierwsza edycja odbyła się między 1 a 5 czerwca w Krakowie, następna, w 2006 roku, między 19 a 23 kwietnia w Bielsku-Białej, Elblągu, Krakowie, Nowym Sączu, Przemyślu i Warszawie.

Na festiwalu odbywają się m.in. warsztaty komiksowe dla dzieci, wystawy, pokazy filmowe oraz otwarte debaty, w których biorą udział dziennikarze i krytycy literaccy.

Pierwsza edycja festiwalu

Fo fl poplit 2005

Na pierwszej edycji festiwalu gościli następujący pisarze: Jonathan Carroll, Rujana Jeger, Judith Kuckart, Eduardo Mendoza, Anita Nair, Noemi Szersi, Natalia Śniadanko, a z Polski Jacek Dukaj, Feliks W. Kres, Małgorzata Musierowicz, Edmund Niziurski i Andrzej Sapkowski.

Podczas festiwalu na Rynku Głównym w Krakowie zostało postawione profesjonalne studio, gdzie umożliwiono sfotografowanie się z ulubioną książką lub opowiedzenie o niej w obecności kamery.

Druga edycja festiwalu

Logo poplit06

W drugiej edycji festiwalu, zorientowanej na fantastykę naukową, wzięli udział Michel Faber, Siergiej Łukjanienko, Irena Obermanová i Vedrana Rudan, a z Polski Ewa Białołęcka, Anna Brzezińska, Maja Lidia Kossakowska, Jacek Dukaj, Marek S. Huberath oraz filmowiec i prozaiki Piotr Szulkin. Rozmawiano m.in. i twórczości Adama Wiśniewskiego-Snerga, komiksie historycznym i literaturze kulinarnej. Obecne były również pokazy filmowe.

WykrzyknikUwaga! To jest tylko zalążek artykułu. Jeśli możesz, rozbuduj go.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki