FANDOM

Plewy na wietrze

Plewy na wietrze - okładka

Anna Brzezińska — PLEWY NA WIETRZE

Saga o zbóju Twardokęsku, część 1
ISBN: 83-89595-28-1
Liczba stron: 576
Wymiary: 125×185 mm
Okładka: miękka
Ilustracja na okładce: Dagmara Matuszak
Data i miejsce wydania: Warszawa, 24 października 2006 r.
Wydawca: Agencja Wydawnicza Runa
Cena det.: 34,50 zł

Opis wydawcy:

Zbójca Twardokęsek zapragnął wreszcie odpocząć. Nadojadła mu grasantka na gościńcu, uzbrojeni po zęby strażnicy kupieckich furgonów i niewdzięczni kamraci. Co tu kryć — poczuł się sędziwy i znużony. Aby należycie zabezpieczyć swoją starość, porzucił zbójecką kryjówkę chyłkiem, ale z całym skarbczykiem szajki. Przeczuwając, że towarzysze nie puszczą mu płazem nikczemnego złodziejstwa, pośpiesznie czmychnął z Przełęczy Zdechłej Krowy, przez lata zbójeckiego matecznika i niezawodnego schronienia, po czym ruszył na południe. Zatrzymał się dopiero na Tragance, gdzie zamierzał kupić okazałą willę oraz hożą niewolnicę i uprawiać winorośl na południowym stoku góry. Lecz kiedy już uwierzył, że wszystko będzie dobrze i począł tracić zwykłą ostrożność, pachołkowie znienacka wtrącili go do lochu.
Skazany na śmierć, postanawia wypłatać paskudnego psikusa wojownikowi norhemne, łupieżcy z południowych stepów. Nie spodziewa się oczywiście, że jedna wredna sztuczka całkowicie odmieni jego życie, a los — albo złośliwi bogowie — będzie nim miotać niczym wicher plewami i popędzi go coraz dalej przez Krainy Wewnętrznego Morza.

Nowy początek sagi o wojnie, która zmieniła oblicze Krain Wewnętrznego Morza. Znasz już Szarkę, Koźlarza i zbója Twardokęska — teraz przeczytasz ich pełną historię. Nie znasz ich losów — odkryj dla siebie świat bitnej szlachty, zdradzieckich rabusiów, szalonych wiedźm, podstępnych kapłanów i niepokornych bohaterów.

„Plewy na wietrze” to pierwsza część opowieści o zbóju Twardokęsku, poprawiona i rozszerzona wersja „Zbójeckiego gościńca”.

Podobnie jak „Zbójecki gościniec”, „Plewy na wietrze” uzyskały nominację do Nagrody Fandomu Polskiego im. Janusza A. Zajdla.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki