FANDOM

Roza selerbergu.jpg

Róża Selerbergu (okładka)

Ewa BiałołęckaRÓŻA SELERBERGU

ISBN: 83-89595-27-3
Liczba stron: 336
Wymiary: 125×185 mm
Okładka: miękka
Ilustracja na okładce: Joanna Michalak
Ilustracje wewnętrzne: Joanna Michalak
Data i miejsce wydania: Warszawa, 2 czerwca 2006 r.
Wydawca: Agencja Wydawnicza Runa
Cena det.: 27,50 zł

Opis wydawcy:

„Selerbergiada” — szok, drogi i rock and roll, czyli „ach, ta dzisiejsza młodzież” w wydaniu fantasy.

Kiedy jest się niekonwencjonalnym arystokratą, eksporterem kocimiętki, szczęśliwym posiadaczem nietypowego personelu dworskiego oraz pary bliźniąt w najpotworniejszej fazie dojrzewania, należy być baaardzo ostrożnym, gdyż życie jest pełne pułapek i groźnego koloru różowego. Homo hominis sapiens aqua minerale — jak mawia landgraf von Selerberg, któremu przydarzyły się te i kilka innych rzeczy. Co zrobił selerberski kowal z połówką krowy? Jakie artykuły można znaleźć w czasopiśmie „Nowoczesny Barbakan”? Co to jest wilkołąk? Na te pytania można znaleźć odpowiedzi w książce RÓŻA SELERBERGU.

Poza wesołą rodzinką von Selerbergów wystąpią także gościnnie kudłate smoki z Lengorchii w wersji bieżnikowanej (czytaj: odświeżonej):

„Przyczajony rycerz, ukryty smok”, czyli romantyczno-prześmiewcza wyprawa poszukiwawcza; zagwarantowane smoki, skarby, zbójcy i bonus w postaci kota.

Tradycja przeznacza siódmemu synowi niezwykłe przygody i czyny nadzwyczajne. Nigdy nikomu nie przyszło do głowy spytać owego bohatera, czy jest mu to na rękę. Eril Stabort wolałby żyć sobie cicho i spokojnie jako syn czwarty, piąty, albo wręcz jako jedynak — poza zasięgiem oka ironicznej Fortuny. Niestety, mimo wielu środków ostrożności, nie zdoła umknąć przeznaczeniu. Pewnego dnia budzi się ze strasznym kacem, dowiadując się z przerażeniem, iż właśnie poręczył słowem, honorem (i pieniędzmi), że zabije grasującego w okolicy smoka.

„Saga o ludziach MOD-u”, czyli sceny z życia smokobójców. „Podaj swój PESEL, przebrzydła poczwaro!!!”

Panta rhei. Minęły już romantyczne czasy, kiedy rycerz samowtór z giermkiem stawał walecznie przeciw smoczej bestii. Dziś zarówno smok, jak i smokobójca mają numery ewidencyjne. Smoker płaci daninę skarbówce, a smok nie robi tego tylko dlatego, że wykazuje zerowe przychody. Co jednak się dzieje, kiedy smok nielegalnie dokona zaboru mienia, ciężkiego uszkodzenia ciała lub w podobny sposób przekroczy prawo? Wtedy do akcji wkraczają chłopcy (lub dziewczyny) z Miejskiego Oddziału Drakonizacyjnego!

Książka zawiera 10 opowiadań:

Część I: Selerbergiada

  • Róża Selerbergu czyli romans psychodeliczny
  • Margerytka czyli erotyk kulturystyczny
  • Wąż w lelijach czyli dramat zaręczynowy
  • Diabli wzięli czyli thriller okultystyczny
  • Trick or flageolet czyli Halloween eksperymentalne

Część II: Przyczajony rycerz, ukryty smok

  • Smok
  • Kolekcjoner
  • Pierścień dla bestii

Część III: Saga o ludziach MOD-u

  • Profesjonalny zabójca smoków
  • Zabójcy smoków — następna generacja

Za jedno z opowiadań zawartych w tej książce, „Pierścień dla bestii”, autorka uzyskała nominację do Nagrody Fandomu Polskiego im. Janusza A. Zajdla.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki