FANDOM

Szablon:Dopracować RPG (ang. Role Plaing Games- Gra w odgrywanie Ról) Zwieńczenie drabiny ewolucji gier towarzyskich, lub jak kto woli następna forma w ewolucji teatru. Są to gry w których gracze przemierzają rozmaite światy(ba, niekiedy nawet są światami!), walczą z wiatrakami, podstępnymi korporacjami, smokami, orkami, przybyszami z kosmosu,karczmarzami i każdym kto stanie na ich drodze.

Na zespół graczy RPG składa sie grupa: Mistrz gry(on kreuje wimaginowany świat swojim głosem. W jego opowieści toczy się cała akcja gry),oraz grupa graczy(oni z kolei tworzą postacie zwane BG - Bohaterowie graczy, które żyją, walczą, piją i kochają w opowieści snutej przez MG(Mistrz Gry) Każdy z nich posiada swoją postać, w którą ma za zadanie się wcielić. Odtąd patrzy jej oczami, mówi jej językiem, czuje jej smutki...)

RPG Powstało w 1975, stworzone zostało jako modyfikacja dla systemu figurkowego Chaimnal. Pierwszym systemem było D&D(dungeons and dragons).

Od tamtego czasu nadeszła prawdziwa fala rozmaitych systemów, dzięki czemu dziś można zagrać wieloma postaciami w kadżym świecie, na każdych zasadach.

Największym polskim autorytetem w dziedzinie gier fabularnych jest pan Ignacy Trzewiczek (Choc zdradza tę formę rozrywki na rzecz gier planszowych).

Skróty
MG - Mistrz gry (GM - Game Master)
BG - Bohater gracza (PC - Player Character)
BN - Bohater Niezależny (NPC - Non Player Character lub Non Playable Character)
Mob - z ang. mobile, czyli ruchomy. Jest to zazwyczaj postać, którą możemy zabić i za to otrzymamy doświadczenie.

WykrzyknikUwaga! To jest tylko zalążek artykułu. Jeśli możesz, rozbuduj go.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki