FANDOM

Saga o Wiedźminie – pięcioksiąg autorstwa Andrzeja Sapkowskiego, będący kontynuacją wydarzeń opisanych w zbiorach opowiadań Ostatnie Życzenie i Miecz Przeznaczenia.

Saga opowiada o dziejach Cirilli (Ciri), następczyni tronu Cintry, oraz wiedźmina Geralta. Oboje zostaja wplątani w wojnę pomiędzy Nilfgaardem a krajami znajdującymi się na drugim brzegu rzeki Jarrugi. Babka Ciri zginęła podczas pierwszej napaści Nilfgaardu, a sama dziewczynka zostaje zabrana przez Geralta do siedziby wiedźminów (Kaer Morhen) oraz jest szkolona na "wiedźminkę". Problemy zaczynają się gdy wiedźmini z Kaer Morhen odkrywają, że dziewczyna posiada niebywałą moc tzw. Starszej Krwi. Cirilla zostaje przekazana do terminu ukochanej Geralta, znanej z poprzednich opowiadań Yennefer. Po konwencie magów, na którym cesarz Nilfgaardu zastawił pułapkę na czarodziejów i Ciri, która była tam wraz z Yennefer i Geraltem oraz którą cesarz chce pojąć za żonę, dziewczyna przechodzi przez portal. Wychodzi z niego na pustyni, gdzie po długiej wędrówce znajduje ją "karawana". Czarodzieje zaczynają spiskować, rozpoczyna się regularny konflikt pomiędzy cesarstwem, a krajami na drugim brzegu rzeki Jarrugi. Cesarz Emhyr za wszelką cenę chce odnaleźć księżniczkę Cintry. Zarówno Ciri, jak i Geralt oraz Yennefer zostają wplątani w konflikt pomiędzy królestwami i cesarstwem, a także pomiędzy podzielonymi czarodziejami.

W skład Sagi wchodzą następujące tomy:

Krew Elfów (superNOWA, 1994r.)

Czas Pogardy (superNOWA, 1995r.)

Chrzest Ognia (superNOWA, 1996r.)

Wieża Jaskółki (superNOWA, 1997r.)

Pani Jeziora (superNOWA, 1999r.)

WykrzyknikUwaga! To jest tylko zalążek artykułu. Jeśli możesz, rozbuduj go.