FANDOM

Saga o Wiedźminie – pięcioksiąg autorstwa Andrzeja Sapkowskiego, będący kontynuacją wydarzeń opisanych w zbiorach opowiadań Ostatnie Życzenie i Miecz Przeznaczenia.

Saga opowiada o dziejach Cirilli (Ciri), następczyni tronu Cintry, oraz wiedźmina Geralta. Oboje zostaja wplątani w wojnę pomiędzy Nilfgaardem a krajami znajdującymi się na drugim brzegu rzeki Jarrugi. Babka Ciri zginęła podczas pierwszej napaści Nilfgaardu, a sama dziewczynka zostaje zabrana przez Geralta do siedziby wiedźminów (Kaer Morhen) oraz jest szkolona na "wiedźminkę". Problemy zaczynają się gdy wiedźmini z Kaer Morhen odkrywają, że dziewczyna posiada niebywałą moc tzw. Starszej Krwi. Cirilla zostaje przekazana do terminu ukochanej Geralta, znanej z poprzednich opowiadań Yennefer. Po konwencie magów, na którym cesarz Nilfgaardu zastawił pułapkę na czarodziejów i Ciri, która była tam wraz z Yennefer i Geraltem oraz którą cesarz chce pojąć za żonę, dziewczyna przechodzi przez portal. Wychodzi z niego na pustyni, gdzie po długiej wędrówce znajduje ją "karawana". Czarodzieje zaczynają spiskować, rozpoczyna się regularny konflikt pomiędzy cesarstwem, a krajami na drugim brzegu rzeki Jarrugi. Cesarz Emhyr za wszelką cenę chce odnaleźć księżniczkę Cintry. Zarówno Ciri, jak i Geralt oraz Yennefer zostają wplątani w konflikt pomiędzy królestwami i cesarstwem, a także pomiędzy podzielonymi czarodziejami.

W skład Sagi wchodzą następujące tomy:

Krew Elfów (superNOWA, 1994r.)

Czas Pogardy (superNOWA, 1995r.)

Chrzest Ognia (superNOWA, 1996r.)

Wieża Jaskółki (superNOWA, 1997r.)

Pani Jeziora (superNOWA, 1999r.)

Wykrzyknik.pngUwaga! To jest tylko zalążek artykułu. Jeśli możesz, rozbuduj go.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki