FANDOM

Silent Hill - (pol. Ciche Wzgórze) fikcyjne miasto w USA i miejsce akcji gier z gatunku psychologicznego survival horroru.

Silent Hill to miasteczko rekreacyjne, kiedyś o rozwiniętym górnictwie. Zostało założone przez osadników, którzy odkryli ten teren w XIX wieku. Było to spowodowane pokładami węgla pod ziemią. Pierwsi osadnicy byli ludźmi fanatycznie pobożnymi i wiadome było, że tępili czarownice, a nawet dopuszczano się do ich publicznego spalania.

W XX wieku, według różnych źródeł w latach 80., bądź 70., doszło do wielkiego pożaru w kopalni, który nie zgasł do dziś. Trujące gazy i pożar wdarły się na powierzchnię powodując śmierć ponad połowy mieszkańców, a resztę zmuszając do ewakuacji. Ciał zabitych w większości nie udało się znaleźć. W grze natomiast obarcza się winą wielki pożar, wywołany przez zdziwaczałą staruszkę.

Silent Hill leży nad jeziorem Toluca, w fikcyjnym okręgu Toluca Country. Sąsiaduje z South Ashfield. Dokładne połozenie nie jest znane, ale w filmie Silent Hill umieszczono w stanie Zachodnia Wirginia.

Dotychczas z serii Silent Hill ukazały się następujące tytuły:

Tym co odróżniało serię gier Silent Hill od podobnych z tego gatunku, to niesamowity, ciężki klimat. Było to głównie sprawą post-industrialnej muzyki Akiry Yamaoki, która potrafiłą wzbudzić w graczu uczucie strachu i niepewności. Innym czynnikiem była trudna fabuła, mająca często alternatywne zakończenia.

Mroczna historia Silent Hill

Tragiczne wydarzenia, które doprowadziły do zmiany Silent Hill, miały wiele wspólnego z Alessą. Zarówno w filmie, jak i grze są one różne. Gillespie była siedmioletnią, nielubianą i nieco zdziwaczałą dziewczynką. Mieszkała wraz z matką Dahlią.

Wersja z filmu:

Alessa w szkole była wyzywana od wiedźm. W końcu została za taką wzięta. Jej szkolna wychowawczyni, a zarazem przewodnicząca sekty, przekonała matkę Dahlię do "rytuału oczyszczenia". Kobieta nie wiedziała o co dokładnie chodzi i do jakiej tragedii dopuściła. Alessa została przywiązana do specjalnego, żelaznego symbolu sekty i podpalona. Kiedy Dahlia zobaczyła do czego dopuściła, wpadła w rozpacz i oszalała. Symbol spadł, odsłaniając szyb kopalni. Od płomieni zajęła się cała sala w której rytuał był odprawiany. Po chwili interweniowała policja. Alessa została zabrana do szpitala i mimo bardzo ciężkiego poparzenia przeżyła. Z jej duszy zrodziła się mroczna część - żądna zemsty za krzywdy. Od tego czasu w mieście zaczęły się dziać dziwne rzeczy. Doszło do pożaru i śmierci wielu osób. Zaczęły się również "nadejścia ciemności", zwiastowane odgłosami syren ostrzegającymi mieszkańców transformacji, w których nadchodziła ciemność i wychodziły potwory.

Wersja z gry:

Pożar został spowodowany przez Dahlię Gillespie. Jej córka przeżyła, jednak została przykuta do łóżka szpitalnego. Jej dusza rozdzieliła się na dwie części : jedna pozostała w jej ciele, a druga utworzyła dziewczynkę, którą Harry Mason wraz z żoną adoptował i nadał jej imię Cheryl. To właśnie z niej miał zrodzić się Samael - uważany za boga w mieście. Zdolności parapsychiczne Alessy zaczęły coraz bardziej się ujawniać, aż w końcu stworzyły Otherworld (ang. Inny Świat), pełen potworów i innych niebezpieczeństw. Przez siedem lat Alessa leżała w piwnicach szpitala, dając ujście dla swojego gniewu i strachu. W końcu, jej matka chce doprowadzić do narodzin Samaela, jednak zabija go Harry Mason. Osłabiona dziewczyna daje Harry'emu reinkarnację siebie jako niemowlęcia i otwiera portal umożliwający mu ucieczkę z miasta, po czym umiera. Od tej pory żyje w swoim kolejnym wcieleniu - Heather Mason.

Zobacz też:

Linki Zewnętrzne

Wszystko o grze Silent Hill

Więcej z Fandomu

Losowa wiki