FANDOM

Silent Hill 2 - kontynuacja jednego z najpopularniejszych psychologicznych survival horrorów, stworzonych przez firmę Konami w 2001 roku. Opowiada historię Jamesa Sunderlanda i horrorze jaki przeżył w Silent Hill.

Fabuła

James Sunderland otrzymuje list od zmarłej od trzech lat żony - Mary:

In my restless dreams (W moich niespokojnych snach)
I see that town - Silent Hill (Widziałam to miasto - Silent Hill)
You promised you'd take me there again someday (Obiecałeś, że znowu mnie tam kiedyś weźmiesz)
But you never did (Ale nigdy tego nie zrobiłeś)
Well I'm alone there now... (Więc jestem tu znowu)
In our "special places"... (w naszym "specjalnym miejscu")
Waiting for you... (Czekam na ciebie...)

Wyrusza do Silent Hill, aby odnaleźć prawdę. Na cmentarzu rozmawia przez chwilę z Angelą. Szuka swojej matki. W czasie wędrówki James natyka się na pierwszego potwora - Pełzającego stwora (Lying Creature). Trafia do Blue Creek Aprtaments, gdzie spotyka dwie żywe osoby - Eddy'ego, uciekiniera z więzienia i Angelę z nożem. Wychodząc z apartamentów Sunderland po raz pierwszy walczy z Piramidogłowym. W drodze do Rosewater Park spotyka Laurę, która naprowadza go na ślad Mary (Ty nigdy nie kochałeś Mary). Po tym zdarzeniu ucieka.

Po przejściu przez park spotyka jedną z najbardziej tajemniczych postaci - Marię. Jest ona łudząco podobna do jego żony i postanawia pomóc bohaterowi. W kręgielni odnajdują Laurę wraz z Eddym. Niestety dziewczynka ucieka. Poszukując jej, natrafiają na ślad prowadzący do szpitala. Na miejscu Maria postanawia odpocząć, a James wyrusza na poszukiwania dziewczynki. Na dachu po raz kolejny dochodzi do potyczki między bohaterem, a Piramidogłowym wskutek czego ten pierwszy spada do drugiej części szpitala. W jednym z pomieszczeń natyka się na Laurę. Dziewczynka twierdzi, że posiada jeszcze jeden list od Mary i przestanie go chować. Okazuje się, że kłamała i zamyka Sunderlanda w pokoju z trzema wiszącymi demonami. Po tym wydarzeniu szpital staje się jakby alternatywnym odbiciem tego zwykłego. James odkrywa zaginięcie Marii, ale odnajduje ją w tajnym pomieszczeniu. Podczas opuszczania szpitala zaczyna ich ścigać Piramidogłowy. Bohater ostatecznie ratuje się, jednak kobieta ginie na jego oczach przebita włócznią.

James Sunderland wyrusza do historycznego muzeum, gdzie w podziemiach było kiedyś więzienie. Dostał taką wiadomość dzięki mapie w gabinecie lekarza. W podziemiach natyka się na Marię. Jest cała i zdrowa, niestety znajduje się za kratami. Gdy James wreszcie się do niej dostaje, z przerażeniem odkrywa, że jest martwa i nosi ślady pobicia. Również historia Angeli zaczyna się rozwiązywać. Idąc korytarzem James słyszy jej krzyki (Nie tato, proszę!). Jest ona atakowana przez demona przypominającego łóżko. Po pokonaniu go, Angela ucieka. W więzieniu James spotyka również Eddy'ego. Zastrzelił kilku ludzi, gdyż jak twierdził, naśmiewali się z niego. Również wobec Sunderlanda zachowuje się agresywnie. Grozi bronią, a w końcu jej używa. Bohater zostaje zmuszony do zabicia go.

Dalej elementy układanki zaczynają się uzupełniać. James płynie łódką do hotelu, gdzie mieszkał kiedyś z Mary. W recepcji, w dziale rzeczy zostawionych, znajduje kasetę i wiadomość do niego. W restauracji znowu spotyka Laurę, która tym razem daje mu list. Mary pisze w nim, że chce adoptować dziewczynkę i prosi o wyrozumiałość dla Jamesa. Po pewnym czasie dostaje się do swojego dawnego pokoju, który niegdyś wynajmowali. Ogląda kasetę i dochodzi do wniosku, że to on tak naprawdę zabił Mary. Po chwili wchodzi Laura i gdy dowiaduje się o śmierci swojej opiekunki, ucieka z płaczem. W radiu ktoś zaczyna wołać bohatera po imieniu. Hotel, podobnie jak szpital, staje się alternatywnym odbiciem - demoniczną wersją. Na płonącym korytarzu spotyka po raz ostatni Angelę, która początkowo myli go ze swoją matką, a potem żąda oddania noża. Gdy bohater odmawia idzie na górę i znika w płomieniach.

W końcu James trafia do areny, gdzie dwaj Piramidogłowi stoją wokół Marii, przywiązanej do stalowej konstrukcji. Jest świadkiem jej śmierci. Po tym wydarzeniu uświadamia sobie ciężar zbrodni, jaką popełnił i jest gotów ponieść karę. Po walce z dwoma Piramidogłowymi, idzie na sam szczyt hotelu. Trafia do sali, gdzie na środku stoi łóżko, a przy oknie Mary lub Maria, zależnie od zachowania gracza w grze. Po krótkiej konwersacji zmienia się w ostatecznego przeciwnika. Po zabiciu jej, gra się kończy i pokazuje się outro.

Tajemnice

  • W więzieniu, James Sunderland natyka się na groby. Są tam wypisane imiona jego, Angeli i Eddy'ego.
  • W muzeum można zobaczyć obraz "Sąd ostateczny". Przedstawia Piramidogłowego i wiszące demony. Można tam również znaleść obraz naczelnika więziennego, podobnego do głównego bohatera.
  • W więzieniu, niedaleko cel, słychać czyiś przyspieszony szept. Prawdopodobnie jest to dusza jednego z więźniów.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki