FANDOM

The Monkey's Paw - krótka historia napisana przez Wiliama Wymarka Jacobsa w 1907 roku. Bazuje na tradycjonalnych przekazach i legendach ludowych o trzech życzeniach. Tytuł można tłumczyć jako Łapa małpy, książka nie ukazała się w Polsce.

Historia opiera się wokół łapy zmarłem małpy, która ma moc spełnienia trzech życzeń. Jednak niosą ze sobą również olbrzymią cenę.

Drugim właścicielem Małpiej Łapy jest Major Morris, który zyskuje artefakt zaraz po śmierci pierwszego właściciela. Daje go panu White z willi Lauburnum. White pieszczotliwie wymawia życzenie o bogactwie i spełnia się, jednak w tragiczny sposób. Pieniądze przychodzą jako odszkodowanie za tragiczną śmierć jego ukochanego syna Herberta.

Drugie życzenie wymówił, aby naprawić błędy pierwszego. Poprosił o przywrócenie syna do życia. Wtedy rodzina słyszy pukanie do drzwi. Kiedy pani White próbuje wpuścić "syna" do domu. Pan White w rozpaczy prosi o trzecie życzenie, kiedy mroczne siły wplątuja się, gdy drugie "prawidłowe" życzenie staje się widoczne.

Pod koniec tylko pierwsze życzenie zostaje, a dwa pozostałe zostają zmarnowane, co chroni przed wielkim horrorem.

Nawiązania do Monkey's Paw

Więcej z Fandomu

Losowa wiki