FANDOM

Wampir - fikcyjna postać żywiąca się ludzką krwią, nieśmiertelne stworzenie. Występują w licznych powieściach, filmach, a także kulturze i wierzeniach wielu narodowości.
Uw-wp-selene

Selene (Underworld)

Uśmiercenie wampira

Praktycznie wampiry są nieśmiertelne, choć są sposoby ich likwidowania. Najbardziej popularnymi jest spalanie poprzez światło słoneczne lub zabicie przez istotę równą (nadludzką). Zabijanie czosnkiem raczej go unieruchamia, a obcięte kończyny mogą zostać zregenerowane. Woda święcona i krucyfiks nie muszą koniecznie działać.

Wampir musi spożywać czyjąś krew, bowiem tego wymaga jego organizm. Wszystkich ogarnia przerażenie, gdy pomyślą, że to oni mogą stać się kolejną ofiarą, kolejną kolacją. Dlatego prawdopodobnie wszystkie historie związane z satanizmem wampirów mogą być historiami wymyślonymi przez ludzi.

Wygląd wampirów

W zależności od poglądów, wampir może mieć różne wersje swojego wyglądu. Od okropnego, przerażającego, poprzez w miarę normalny, aż do pociągającego, pięknego. Ale wszystkie mają jedna wspólną cechę; kły. Wyostrzone, wydłużone kły, które wbijają w ciało ofiary wysysając krew. Dzięki nim mogą również wprowadzić substancję, która zmienia DNA ludzkie na wampirze, i śmiertelnicy stają się wampirami.

Zdolności wampirów

Zaliczać można nadludzkie, niemożliwe, paranormalne, niewytłumaczalne fizycznie oraz takie, które można wytłumaczyć, m.in. lewitacja, teleportacja, telepatia, latanie, hipnoza. Zdolnością można uznać również zmienianie ofiary w przedstawiciela własnego gatunku.

Pochodzenie

Niektórzy mówią o klątwie, inni o mutagennej chorobie, a jeszcze inni o zmartwychwstawaniu martwych osób. Ta ostatnia opcja jest najstarsza i już trochę przestarzała. Ja wybieram tę drugą. Zmiana DNA poprzez wirus związków chemicznych jest bardzo możliwa moim zdaniem. Druga rzecz to, to, że gdy nastaje inicjacja, wampir nie ma możliwości dalszego rozwijania swojego organizmu. Zatem, gdy inicjacja nastanie w okresie dojrzewania, wampir zostaje przy swym dziecinnym wyglądzie.

W systemie RPG WOD: Wampir, wampiry są potomkami legionisty rzymskiego Longinusa, który miał Włócznią Przeznaczenia przebić bok Chrystusowi.

Ciekawostki

Wampiry od wieków, w wielu opowieściach, historiach i legendach są odwiecznymi wrogami wilkołaków. Czasem przytłacza się wampirom uczulenie na srebro, choc ta cecha jest bardziej znana wśród wilkołaków.

Świat Virtualnej Rzeczywistości

W światach Virtualnej Rzeczywistości m.in. SM, ON, żyją wampiry. Odziedziczają cechy, lub są zagryzione. Każdy człowiek, bez względu na to czy chce, czy tez nie, może być wampirem. Każdy może otrzymać Klątwę Nieśmiertelności, zdolności.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki