FANDOM

Wiedzmin.jpg

Kadr z filmu "Wiedźmin". W tytułowej roli - Michał Żebrowski.

Wiedźmin - najemny zabójca potworów. Wiedźmini byli szkolonymi od dziecka mistrzami miecza, posiadającymi także szczątkowe zdolności magiczne(tzw. znaki). Niezwykłą szybkość i zręczność osiągali poprzez mutacje przeprowadzane na nich w wieku 8-14 lat, jak również dzięki forsownym treningom. W walce korzystali z eliksirów uniewrażliwiających na ból, wyostrzających zmysły, zwiekszających ich zdolności magiczne czy na takowe uodparniających. Wiedźmini wykorzystywali Prawo Niespodzianki, a by pozyskać nowych adeptów, gdyż proces mutacji niszczył ich układ rozrodczy uniemozliwiając dalsze rozmnażanie. Ich siedzibą było Kaer Morhen. Wykorzystywali dwa rodzaje mieczy - zwykły żelazny, oraz srebrny (według niektórych z domieszką tajemniczego minerału z meteoru który wylądował niedaleko ich siedziby) wykorzystywany do walki z groźniejszymi, bardziej "magicznymi", przeciwnikami.

Trening wiedźmiński

Element budujący siłę fizyczną oraz kondycje wiedźminów. Podstawowymi elementami treningu były:

  • Ścieżka/Szlak - przez adeptów zwany "Mordownią", czyli wyznaczony teren z naturalnymi przeszkodami takimi jak wyrwy, doły, powalone drzewa, itp. Zadanie polegało na jak najszybszym przebiegnięciu trasy, która znajdowała się w wąwozie prowadzącym do Kaer Morhen.
  • Grzebień - był to kilkunastometrowy odcinek stworzony z pojedynczych słupków o różnej średnicy. Zadanie polegało na przeskakiwaniu z jednego na drugi (później na co drugi, lub co trzeci) zachowując przy tym pełną równowagę, a nawet parując ciosy.
  • Wahadło - nic innego jak symulator przeciwnika. Z pozoru zwykła kukła z czteroma ramionami, jednak zaprojektowana w taki sposób, iz mogła się dość szybko obracać. bardziej zaawansowani adepci ćwiczyli z dwoma lub trzema wahadłami, które posiadały ramiona przegubowe.

Znaki wiedźmińskie

Są to podstawowe zdolności quasi-magiczne, których używanie jest możliwe dzięki mutacji.

  • Aard - najprostszy ze znaków, wykonywany prawą dłonią. Działanie - silne uderzenie mocy odrzuca przeciwnika bądź mniejsze obiekty (bez większej koncentracji Wiedźmin mógł przewrócić stereotypowego człowieka, bądź obiekt podobny wagowo).
  • Igni - według wielu uznawany za podstawową wersję pirokinezy. Tworzy niewielki płomień, mogący oparzyć przeciwnika, podpalic przygotowane ognisko, czy, przy wiekszej koncentracjii, zalutować przedmioty taki jak kociołek.
  • Yrden - jedyny ze znaków który trzeba narysować. Nie musi być widoczny, ważne jest wykreślenie go na płaskiej powierzchni. Od momentu zakończenia rysowania do chwili w której przedmiot zostanie poruszony bądź wiedźmin opuści obszar o promieniu 0,5 metra, magia znaku chroni go przed kontaktem z jakąkolwiek żywą istotą, gdyż ta nie może przekroczyc pola ochronnego.
  • Quen - najlepszy sposób na obronę przed ukrytym łucznikiem. Znak odbija wszelkie niemagiczne pociski, jednak jego podtrzymywanie wymaga całoczasowego użycia jednej z dłoni co pogarszą sytuację w walce. Znak może powstrzymać też mniejsze istoty takie jak młody niziołek.
  • Znak Aksji - używany jest do poskramiania dzikich bądź rozwścieczonych zwierząt, które swoim zachowaniem zagrażają innym. Geralt kreślił ów znak przede wszystkim w chwilach, gdy musiał uspokoić klacz, bądź swojego rumaka. Czar działa uspokajająco, chociaż możliwe jest działanie hipnotyzujące.
  • Znak Heliotropu - używany w kontaktach z magami. Odbija ofensywne zaklęcia - nalezy to zrobić w dość dużej odległości od siebie, gdyż powstaje niewielka eksplozja. Jego jedyną wadą jest koniecznośc wykorzystania obu dłoni.

Mutacja

Całośc procesu znana jest jedynie najstarszym z Wiedźminów, którzy nie podróżują juz po świecie. Z różnych źródeł wiadomo iż dziecko w wieku 8-14 lat, po wcześniejszym treningu fizycznym mającym ułatwić przetrwanie, zostaje poddane działaniu tajemniczym eliksirom, grzybom, ziołom. Tzw. Próba Traw wykształca u nich zdolnośc widzenia w ciemności oraz mutuje ich źrenice, tak aby mogły się zwężać w kocie szparki.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki